esmaspäev, juuli 29, 2013

Erinevad skaalad

Seisin metsa vahel maanteel ja lahendasin matemaatikaülesannet. Sander õpetas, kuidas seda lahendada tuleb. Ta andis mulle Lauri H. vihiku. Sinna olid ainult mõned asjad kirja pandud, sest nähtavasti oli Lauri pea töötanud kiiremini kui käsi. Hakkasime aegamööda Tartu poole sõitma. Mõned klassiõed jäid veel põllule istuma.

*
Olin koolimajas. Hakkasin minema peauksest välja, et natuke õuel olla. Mulle öeldi, et välja ei või minna. Ma päris välja ei läinudki, sest väljas oli külm talv, vaid seisin ukseesises ruumis ja vaatasin läbi ukse. Läksin koolimaja fuajeesse. Me olime kooli lõpetanud, aga meie klass oli täna koolimajja tulnud. Õpetaja moodustas ühe klassivenna nimest ja ühest ropust sõnast liitsõna, tarvitades seda ühes lauses. Klassivend hakkas nutma ja lõi kaks korda õpetajat selga. Seejärel ta eemaldus õpetajast ja õpetaja lõi teda ennast selga. Klassivend läks ja lõi õpetajat veel kord. Ütlesin, et sellise lause eest saaks õpetaja töölt vallandada. Klassivenda oli kooliajal ka halvustatud, aga siis ta polnud nii reageerinud. Täna tegi ta seda, kuna oli tarvitanud alkoholi. Meile anti tagasi kirjandite vihikud. Vaatasin oma vihikust hindeid. Kahel kirjandil oli hindeks kahekohaline arv, mis oli maha tõmmatud ja asendatud väiksema kahekohalise arvuga. Teisel neist oli esialgne hinne 38, mille asemele oli kirjutatud 29. Aga järgmise kirjandi hinne oli 5-. Ütlesin, et hindeid on pandud mingitel suvalistel skaaladel. 100 punkti skaalal olen saanud nii vähe punkte, et nüüd ma kooli ei lõpeta. (Tegelikult teadsin, et lõpukirjandis piisab lõpetamiseks 1 punktist.) Aga 5-palli süsteemis on mulle küll viisi pandud. Või võibolla 100-palli süsteemis 28 vastas 5-palli süsteemis viiele, suuremad punktid olid sellele veel pealekauba.

0 vastukaja: