teisipäev, juuli 02, 2013

Riiklik toetus

Arvasin, et Nõukogude ajal toetas riiki malet. Aga Rei vaidles vastu, et mingit riiki ei olnud, lapsevanemad organiseerisid ise sõite. Kui läksin isa juurde, ütles isa vastupidi, et riik otsustas isegi, kes peab saama maailmameistriks. Mul läks meelest, kumba ütles Rei ja kumba isa. Üks oli öelnud, et malenupud ise organiseerusid. Läksin laste maleturniirile ja vaatasin ühte mängu pealt. Üks laps tahtis käia odaga üle kahe enda viguri. Ütlesin, et see on valekäik. Järgmiseks ütlesin, et nüüd ma ütlesin ette. Rei küsis, mida ma ette olin öelnud. Kui seletasin, ütles Rei, et see oli suur etteütlemine. Laps hakkas uuesti seda käiku tegema. Ütlesin, et enne mulle tundus, et see oli valekäik, aga nüüd enam ei tundu. Sellega sai etteütlemise tühistada. Või oli see uus etteütlemine. Mõtlesin, miks ma ei võinud öelda, kui mind võib võtta kohtunikuna.

*
Olin saatnud Oudekkile luuletusi, aga ta ei olnud neid üles riputanud. Ühe staatuseks oli ta märkinud "ootel", teistele isegi mitte seda. Kohta, kuhu ootel luuletus pidi lõpuks riputatama, nimetas ta ingliskeelse sõnaga "Pool". Või oli see seal juba üleval ja ootas kustutamist. Mina riputasin kõik asjad kohe üles, aga Oudekki oli kannatlikum ja võis pool aastat oodata. Vaatasin, et kahe erineva lause lõpus on erineva suurusega punkt. Tundus, et asi on selles, et üks on halvasti skänneeritud. Skänneerisin uuesti, aga siis hakkasid mõlemad punktid suurenema. Kuni ma katkestasin, et nad lõputult suureks ei läheks. Aga tundus, et nad on praegu nii suured, kuna nad on märjad, kuivades peaksid nad jälle väiksemaks minema.

*
Lugesin ülikooli loengukonspekti. Loengupidaja ei olnud vahet teinud isegi Saksa keisril ja Saksa kuningal. Mina teadsin, et Saksa kuningas sai keisriks pärast Roomas kroonimist, aga loengus oli öeldud, et Roomas keisrit ainult õnnistati. Loengukonspektid olid seega detailsemad kui raamatud. Raamatutes olid ainult aastaarvud, aga loengukonspektis ka kuupäevad. Kuigi teiselt poolt võis mõni kuupäev olla valesti üles kirjutatud. Konspektis oli viidatud mingile teosele, mida soovitati täiendavalt lugeda. Mõtlesin, et tellin selle raamatukogust välja ja vaatan, mis see on. Aga koos pealkirjaga ei olnud nimetatud ilmumisandmeid. See näitas, et peaks olemas olema veel mingi dokument, kus on pikem kirjanduse nimekiri. Võibolla tuli seda küsida õppetoolist.

*
Oli laagri viimane päev. Hakkasin kojusõiduks asju pakkima. Voodi kõrval riiulis oli kahte liiki raamatuid - ühed olid kodust kaasa võetud, teised olid laagri omad. Mõne puhul ma ei mäletanud, kummaga on tegemist. Sel juhul tuli see jätta laagrisse. Kõndisin maanteele. Nägin teeviida järgi, et ma ei olnudki laagris vangis, vaid kahe tunni kõndimisega oleks Tartusse jõudnud. Aga enne proovimist ei oleks teadnud, kui hästi ma nii pikka maad kõndida jõuan.

0 vastukaja: