esmaspäev, november 16, 2015

Uurimistöö teema valimine

Olin rahvast täis ruumis. Simson rääkis mulle mõne lause selle kohta, et hakkab kursusekokkutulekut korraldama. Kui ta oli eemale läinud, tuli mul meelde, et kursusekokkutulek on juba toimunud, sest Kati tahtis varem. Läksin seda ütlema. Kui olin osa juttu juba ära rääkinud, sain aru, et ma ei räägi nüüd Simsoni, vaid temaga väliselt sarnase kursusekaaslasega. Vaatasin ringi, kus Simson on, aga ei näinud. Mindi saali, kus algas teatrietendus. Ma ei olnud piletiraha maksnud, sest ma ei tahtnud etendust näha. Kavatsesin varsti saalist lahkuda. Pidin hoiduma millegi söömisest, muidu oleks tekkinud juba maksmise kohustus. Etendust ei antud mitte ainult saali ees, vaid ka külgedel. Kui majast välja läksin, siis nägin, et etendus toimub ka majast väljas, kuigi erinev osa publikust kuulis erinevate esinejate häält. Isale öeldi pidulikult, mida president Meri on öelnud. Isa vastas samuti pidulikult, et kui president Meri, siis isa teeb seda. Seejärel sisenes ta majja teisest uksest kui mina olin väljumiseks kasutanud.

*
Käisime teist korda 12. klassis. Maaja andis meile ajalootundi. Ta kirjutas tunnis viibijate nimesid üles. Mina pidin oma nime ise kirjutama, sest Maaja ei olnud vist kindel, kes ma olen. Ta tahtis, et ma paneks kirja ka oma lõpu-uurimistöö teema. Ma ei pannud, vaid ütlesin, et ma pole veel teemat valinud. Käisin korraga ülikoolis ja koolis ning pidin mõlema jaoks uurimistöö teema välja mõtlema. Kodus rääkisin emale, et kui esimest korda keskkoolis käisime, siis pidime kirjutama ainult neljaleheküljelise referaadi, aga nüüd uurimistöö. Referaat on uurimistöö ainult enda jaoks, aga see ei anna maailmale uusi teadmisi. Eelmise korra referaadi olin kirjutanud kõigepealt joonelisele paberile ja siis oli mul kästud see valgele paberile ümber kirjutada. Nüüd sellist probleemi poleks tekkinud, sest ma oleks kirjutanud arvutiga ja kohe valgele paberile välja trükkinud. Mõtlesin, et võtan keskkooli uurimistöö teemaks ajelehe "Virulane". Ma olin seda juba varem lugenud ja märkmeid teinud, nüüd mõtlesin märkmed uurimistööks vormistada. Mulle võidi teha märkus, et ma pole lugenud süstemaatiliselt kindlaid teemasid, vaid juhuslikke. Juhtkirjad olin kohe süstemaatiliselt kõik läbi lugenud ja võisin lugeda nüüd muid teemasid täiendavalt.

*
Lugesin lõpukirjandit. Hinnet, mis sellele oli pandud, oli soditud, nii et sellest võis kolme moodi aru saada, aga mäletasin, et sain hindeks kolme, vist kümne-, mitte viiepallisüsteemis. Ema ütles, et ta oli nii kurb, et ma kolme sain, sest see oli nii hea kirjand. Vastasin, et see kirjand pole minu kirjutatud. Ma poleks elusees selliseid asju kirjutanud ja see pole minu käekiri. Erinevad lõigud olid kirjutatud erinevate käekirjadega. Ütlesin, et vennad on oma kirjandile minu nime peale kirjutanud. Vennad kirjutasid nüüd oma nimed asemele.

0 vastukaja: