kolmapäev, august 28, 2019

Elus ja eluta loodus

Läksin kodu poole. Nüüd oli saunast koju minemiseks uus tee, mis läks üle suurema autotee kui eelmine. Nädalavahetusel oli liikvel rohkem purjus inimesi kui muul ajal. Jäin foori taga seisma. Mul läksid silmad uduseks ja ma ei eristanud enam, mis on auto ja mis mitte.

*
Üks autor oli avaldanud kaks raamatut koobastest. Algul oli ta ühes koopas pikalt elanud ja kirjutanud selle kohta raamatu. Hiljem oli ta täienduseks kirjutanud raamatu suurema arvu muude koobaste kohta. Olin koopas. Räägiti, et ühte koopa ossa on paljud koopasse tulijad surnuks kukkunud. Koobastes oli järske langusi, millest laskuti köie abil, aga nüüd mul tekkis hirm, et köis võib lahti minna. Ma ei tahtnud enam koopas olla. Nooremana koobaste teemalisi raamatuid vaadates polnud ma mingit ohtu tajunud. Olin ühes ruumis ja vaatasin aknast loomade suguluse skeemi, liikudes seda mööda edasi. Jõudsin loomadeni, keda nimetati tonnilisteks. Algu arvasin, et see nimetus on nende suuruse järgi, aga siis nägin, et nende sugulased on ka väiksed närilised. Läksin algusesse tagasi ja püüdsin nähtut teiste jaoks uuesti näidata.

0 vastukaja: