Varem olin mõõkhambulist tiigrit kartnud, aga nüüd ma peksin teda ja tema kartis mind. Mõtlesin, et aga kui tal on sellised hambad, siis ta peab inimesele ikkagi midagi teha saama. Ühel mehel olid varem olnud sellised hambad, aga nüüd oli ta need endal suust eemaldada lasknud.
*
Tahtsin arvutis ühte asja teha, aga see ei õnnestunud. Kui veel proovisin, siis õnnestus. Varem oli mul asi selge olnud, aga vahepeal oli arvutile uuendusi tehtud ja teised polnud mind õpetanud, kuidas uuenduste järel kasutada. Uuendusi võidi teha ka edaspidi.
*
Kuulsin eemal ühe poisi jutust, nagu oleks ta käinud eelmisel päeval mulle tuttavas asulas. Olin seal asulas umbes samal päeval käinud ka ise ja läksin kontrollima, kas kuulsin õigesti. Nüüd ütles poiss natuke teistsuguse kõlaga asula nime. Selline lugu oli juhtunud ka varem. Küsisin poisilt, kas ma temaga ükskord juba rääkisin. Ta vastas jah.
*
Meil oli ajaloos uus meesõpetaja. Olin esimeses tunnis tema juttu kiiruga konspekteerida püüdnud. Täna alustas ta tundi sellest, et ütles, et me midagi üles ei kirjutaks, sest sotsiaalteadustes ei kirjutata. Mõtlesin, et pärast tunnis nimetatud daatumeid küsib ta ikkagi, ma parem kirjutan ja õpin need kodus pähe. Ma võin teistest rohkem ka õppida. Õpetaja andis tagasi kontrolltööd. Minu töö esimesel leheküljel oli hindeks pandud kaks kolme. Ühe kolme oli õpetaja pannud nähtavasti sellepärast, et ma esimest osa oskasin halvasti ja teise inertsist. Lugesin ühte enda kirjutatud ingliskeelset sõna, mida õpetaja oli parandanud. Ütlesin talle, et parandus on vale. Õpetaja küsis, kas minu märkus on õige. Vastasin, et on küll. Selle eest kirjutas õpetaja mulle ühe hinde juurde. Pärast seda nägin tööl veel kahte hinnet, üks neist oli kolm kahe miinusega ja teine kolm. Ma ei teadnud, kumma ta neist praegu oli kirjutanud. Keerasin lehte ja leidsin töö järgmiste osade eest kaks viit. See oli selline osa, mille olin selgeks õppinud ja seetõttu kõike mäletanud. Mõtlesin, et nagu õpetaja eelmisel leheküljel mind alahindas, nii alahindasin ka mina õpetajat, sest polnud veel lehte keeranud. Esimesel leheküljel olevat osa ma polnud õppinud, aga oli leidnud kinnitust minu öeldud lause, et julge pealehakkamine on pool võitu, sest ma polnudki saanud kahte. Vaatasin, et see sõna, mille kohta olin märkuse teinud, oli siiski eestikeelne, mitte ingliskeelne. Ütlesin nüüd õpetajale, et minu märkus oli siiski vale.
esmaspäev, veebruar 03, 2020
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar