laupäev, veebruar 01, 2020

Antoloogia käsikiri

Meile oli saadetud luuleantoloogia käsikiri. Käsikirja oli pandud meie perest nelja inimese luuletusi. Aga minult ja Klausilt oli kummaltki pandud vaid üks. Ema ja isa panid minu ja Klausi luuletusi juurde. Nad panid vist alati ühed ja samad. Siis avalikustati, kes on selle antoloogia tegelik koostaja. See oli Kelam. Seni oli käsikirja kaanel olnud üks teine nimi. Aga see, kes oli tulnud käisikirja meile tooma, ei olnud nähtavasti ikkagi Kelam, vaid Kelami poeg. Kelam ise istus autos. Ütlesin, et tal on vist Läänemaal maakoht, et ta on meile mõlemal korral külla tulnud siis, kui me suvitame Läänemaal. Siis mulle tuli meelde, et ühel korral käis ta meil külas Kagu-Eestis. Täna oli Kelam tulnud siia, sest oli Vene vägede Eestist lahkumise päev ja ta tahtis seda tähistada. Aga ta ei tulnud autost välja, sest tema nägemise korral oleks väed ka lahkumata jääda võinud. Vene sõjaväelased asusid teele, aga ei andnud relvi üle ja irvitasid. Kelam oli pannud antoloogiasse ainult riimilisi luuletusi, sest pidas neid õigemateks. Mõni teine poleks jälle riimiliste luuletuste antoloogiat õigeks pidanud. Klaus toimetas käsikirja, taastades luuletustes maha tõmmatud sõnad. Kelam oli ühest Nõukogude ajal kirjutatud luuletusest ühe tegelase kõrvaldanud, jättes alles ainult positiivse tegelase, sest teine oli sisse pandud Nõukogude aja tõttu. Aga Klaus pani teise tegelase sisse tagasi, muidu läks luulerütm kaduma.

*
Töötasin ühe sõnaraamatuga. Niiviisi sõnaraamatud kulusid, teiselt poolt õppisin keelt juurde. Vaatasin internetist uudiseid Šotimaa rahvahääletuse kohta. Aga ma ei saanud uudiste esimestest lausetest aru. Seetõttu tegin lahti ka teise võrgulehe, aga ei saanud ka selle esimestest ridadest aru. Vaatasin, et mul on ajaleht ja postkast korraga lahti, nii võidakse mu postkasti sisse murda. Läksin ütlesin teistele, et ma tahan paberlehte, võrgu-uudistest ei saa aru. Artiklis on öeldud, et Šotimaa valis Euroopa, aga selle põhjal ei tea, kas kirjutaja meelest on rohkem Euroopa see, kui Šotimaad valitsetakse Inglismaalt, või see, kui valitsetakse Brüsselist. Kristin luges parajasti paberlehti, aga nüüd andis ühe paberlehe mulle. Tal endal vist neid nii palju kodus ei käinud. Läksin teise ruumi ja tahtsin arvutile juhet taha panna, aga ei teadnud enam, millisesse auku see käib. See ei läinud enam proovitud auku sisse, kuigi auk tundus õige olevat. Juhtmest tuli vahtu. Arvutile tuli ette vigane pilt. Siis läks pilt korda, aga oli karta, et kui see on juba üks kord vigane olnud, siis see läheb uuesti vigaseks. Pille seletas ühele lapsele poliitikat. Ma polnud seletusega rahul ja kutsusin Pillet korrale. Aga oli karta, et kui ma juba ühe asja kohta ütlen, et see mulle ei meeldi, siis hakkan ütlema kõigi asjade kohta. Kõrvalruumis olid tantsijad. Panin ukse vahelt kinni. Tahtsin tantsijaid näha ainult ekraanilt.

0 vastukaja: