reede, september 16, 2022

Ülikooli õppetöökorraldus

Istusin loengus ja konspekteerisin. Ühel hetkel jagas loengupidaja kõigile väikese paberitükikese, et sinna kirjutataks üks nimi ja daatum, mis on eriti tähtsad ja mis tuleb eksamiks pähe õppida. Kirjutasin sinna, aga mõtlesin, et parem oleks ikka kirjutada põhikonspekti, selle väikse paberitükikese ma kaotan just ära. Õppejõud küsis ühelt tüdrukult, miks ta ei kirjuta. Tüdruk vastas, et tal jäävad kõik daatumid ühe hetkega meelde. Mõtlesin, et minul jääb vastupidi kõik peale daatumite. Kirjutasin paberitükikese pealt siiski nime ja daatumi konspekti ümber. Õppejõud tundis huvi, miks ma seda teen. Seletasin talle.

*
Mul pidi täna olema magistritöö kaitsmine. Olin kirjutanud magistritöö bakalaureusetöö edasiarendusena. Kaitsmisel mõtlesin rääkida töö sisust. Aga ma ei teinud vahet, mis mul töös kirjas on ja mida ma lihtsalt tean. Oli hoiatatud, et valeandmete esitamise korral võidakse kraad ka tagantjärele tühistada. Nii oleks võinud juhtuda ka minuga, kui ma oleksin arvanud töös kirjas olevat midagi, mida ma tegelikult mujalt teadsin. Mulle tuli meelde, et kuigi täna on õppeaja lõppemise tähtaeg, ei saa kaitsmist olla, sest ma pole tööd esitanud ja seega pole komisjon seda lugenud. Mõtlesin, et siis ma ei lähegi ülikooli ülikonnaga, vaid tavaliste riietega, ja ütlen, et mul tuli alles täna meelde, et täna saab õppeaeg läbi. Või ma ei lähegi ülikooli kohale, vaid saadan ajaloo osakonna sekretärile ja juhendajale ühise kirja, et ma arvasin, et täna on kaitsmine, aga ma sain alles täna aru, et ma eksisin. Minu töö oli eelkaitsmisel ka ümbertegemisele suunatud, siis peaksin üle elama ka, kui see teist korda tagasi lükatakse. Juhendajal peaks hea meel olema, kui mul ülikool lõpetamata jääb. Läksin teise tuppa emale ütlema, et ma sain alles täna aru, et ma ei saa täna ülikooli lõpetada. Alles pärast seda juttu suundusin oma tuppa särki selga panema. Olin läinud särgita rääkima, sest jutt oli kiireloomuline, aga klassiruumis tunni algust ootavatele klassiõdedele võis tunduda, et ilu pärast.

0 vastukaja: