teisipäev, september 29, 2009

Ainuke raamat

Meil oli tita, kes oli ainult pool aastat vana, aga oskas juba rääkida. Ta ütles, et mõned ei saa isegi seitsmeaastaselt esimesse klassi sisse, aga meie käime juba kahekümne viiendas. Vastasin, et esimene klass tuleb varem kui teine. Tal ei olnud veel arvude järjekord selge, mistõttu ta arvas, et õppimine algab kahekümne viiendast klassist.

Olin teinud märkmeid, mida kasutada doktoritöö kirjutamisel. Mul ei jäänud muud üle, kui kirjutada magistritööga samal teemal, ainult perioodi laiendades, sest kui oleksin teemat veidi muutnud, siis oleksin pidanud ka varem uuritud perioodi kohta kõike uuesti lugema, nii oleks ajast puudus tulnud. Aga doktoritöö jaoks ei tundunud senine teema kõige parem. Doktorieksami tegemiseks pidin märkmed üle lugema. Ma polnud veel doktorantuuri astunud. Henn ütles, et mõned saavad doktorikraadi niimoodi, et õppivad ära sellised märkmed nagu mina olen teinud, teevad nende kohta eksami ja doktoritööd ei peagi kirjutama, aga saavad hinde E. Vastasin, et mina sellist hinnet nagu E ei taha. Aga kui ma oleksin doktoritööd kaitsnud, oleks selle eest ka hinne pandud ja see oleks samuti võinud madal olla. Kaitsmisel öeldakse hinne ladina keeles. Nii võib juhtuda, et kukun läbi, aga ei saa hinde teatamisel sellest aru. Üks mees oli kirjutanud, et Etioopia kohta on eesti keeles ainult üks raamat, selle kirjutasid kaks vapsi, kes käisid Etioopias sellepärast, et see oli langenud Itaalia võimu alla. Nad olid fašistlikust riigikorrast vaimustuses. Ja seegi raamat olevat ilmunud alles siis, kui Etioopias korraldati olümpiamängud. Tõnu ronis mööda raamaturiiulit. Ütlesin, et ta seda ei teeks, muidu võib riiul ümber minna. Kui ta riiuli otsast maha tuli, hakkas see värisema. Hoidsin seda kinni, et ta ikkagi ümber ei kukuks. Ei olnud kindel, kas värisemine on ronimise tagajärg või on maavärin. Aga kui riiuli jalgu uurisin, siis nägin, et toapoolsetel jalgadel olid kõrgendused all olnud, ühelt oli see ära tulnud ja see oligi värisemise põhjus.

0 vastukaja: