pühapäev, september 06, 2009

Kuningas Napoleon

Oli ära toodud kaks kaarti. Ühel kaardil oli rõhutatud ühte maad ja teisel ühte merd. Maa kohta oli toodud ära, mida ta ütles, aga mere kohta mitte, sest mered ei ole nii elus. Maa asus Põhja-Euroopas ja ta vaatas, et küll lõunapool Euroopas on temaga võrreldes suured riigid, kui nad vahepeal ühinevad ja üksteist vallutavad. Meri oli Vahemeri ja ta ütles, et ookean on tema külje alla pugenud. Kuigi Vahemeri on Atlandi ookeani osa, ei pidanud ta silmas Atlandi ookeani. Maailmakaardil olid ära tähistatud erinenavad rahvaste tüübid. Kõik loodusrahvad kuulusid mälurahvaste tüüpi. Mõtlesin, et nendega olen ma sarnane. Aga võibolla ei peetud siiski silmas, et loodusrahvastel on hea mälu, vaid et midagi peale mälu neil ei olegi, sest nad on kirjaoskamatud. Lugesin raamatust, et Prantsusmaa kardinal oli küll vaimulik, aga sellest hoolimata abiellus. Ta põletas kõik enda naisega vahetatud kirjad ära. Pärast kardinali surma meenutas naine, et kardinal oli kaks korda öelnud, et on õnnelik. Mõlemad ütlemised olid seotud sellega, et ta oli abielus. Prantsusmaa kuningas ei saanud kuidagi troonipärijat, aga lõpuks võeti midagi ette ja tal sündis poeg. Pojale pandi nimeks Napoleon I. Ütlesin läheduses viibijatele, et tuleb välja, et Napoleon I-si oli ka kaks tükki - üks keiser ja teine kuningas. See oli juba varem teada, et olid olemas nii keiser Napoleon I kui ka keiser Napoleon III. Aga oli siiski kahtlane, kas kuningapojale anti juba järjekorranumber, kui ta veel kuningaks saanud ei olnud. Ja selleks ta ei saanudki, vaid suri 6-aastaselt ära. Tagantjärele arvati, et temast oleks väga tark kuningas tulnud. Kuningas pidi pärandama trooni teisele inimesele, aga mulle polnud selge, kas selleks oli kardinal või kuninganna.

Ema hoidis lapselast süles. Ta ütles, et see laps on juba nii vana, aga ikka veel ei räägi. Ema tegi äiu-kussu, aga laps ei korranud seda järgi. Ema ütles, et see ka enam ei aita. Varem oli laps öelnud kaks sõna: "joonistamine" ja "äiu-kussu". Aga nüüd ta ütles äkki: "Ma tahan jaaniööd!" Jaaniöösel oli ta metsa kaasa võetud. Mõtlesin, et kas öelda, et jaaniöö tuleb alles järgmine aasta või et teeme siis jaaniöö. Küsisin lapselt, mis talle jaaniööst meelde on jäänud. Laps vastas, et sääsed ja umbrohi. Ütlesin, et sääski ta ei taha. Laps nõustus, et ei taha jah. Tegelikult ei olnud kindel, kas ta seostab sõnu õigete objektidega. Küsisin, kas ta peeglisse vaadata tahab. Seda ta ka ei tahtnud. Ta võibolla ei saanud veel aru, et peeglist on võimalik ennast näha. Ütlesin, et ta rääkis äkki nii pika jutu maha.

0 vastukaja: