pühapäev, märts 18, 2012

Saage targemaks

Eestlasi ei saa pidada targaks rahvaks, sest nad lähevad väga sageli võõrkeelele üle. Kuigi üks vanasõna ütleb, et targem annab järele. Aga rumala rahva vanasõnad ei pruugi olla targad. Ma ei tea, kui paljudes maades veel seda vanasõna tuntakse. Võibolla Eestis elavatel venelastel on ka oma vanasõnad. Kui laps sünnib segaperekonnas, võibolla talle õpetatakse mõlema rahva vanasõnu. Ja kui tal täpselt meelde ei jää, võib ta ise midagi vahepealset kujundada. Grenzsteini lugemikus olid kõik vene vanasõnad riimiga. Kuna lugemik oli eesti keeles, siis oli tegemist eestikeelsete riimidega. Mulle on koolis venekeelsete riimidega vene vanasõnu ka õpetatud. Aga Grenzsteini lugemikus oli neid vist rohkem kui minu vene keele õpikutes. Grenzstein kirjutas vene keele õpiku ka, aga seda ma pole lugenud. Olen lugenud ajaleheartikleid, kus ta põhjendab, miks tema vene keele õpik eelkäijast parem on. Grenzstein ise polevat vene keelt kõige paremini osanud. See on ka arusaadav, sest ta käis õppimas läänes, mitte idas. Hiljem põgenes ta elama veelgi rohkem läände. Prantsusmaal elas ta põhiliselt Pariisis, aga suri hoopis Mentonis.

0 vastukaja: