kolmapäev, märts 07, 2012

Kosmoses on asjad teisiti

Kosmoses peaks olema valgem kui maa peal, sest atmosfäär ei lase ilmselt kogu valgust läbi. Aga pildid kosmosest seostuvad rohkem sellega, nagu seal oleks pime. See tuleb vist sellest, et kosmos on nähtav öösel ja kosmosepildid on ööpildid. Öösel on pime ja päeval oleme pimestatud. Kuigi päikeseplekke ei ole sellepärast palja silmaga näha, et päike pimestab, on veel vähem kuulda teiste tähtede plekkidest, mis vähem pimestavad. Luuresatelliitidele peaks kasuks tulema pilvede puudumine. Pilvikute kasvule mõjuvad pilved hästi. Täna oli lõunasöögi ajal laual marineeritud seeni. Kartuleid tundus olevat liiga vähe, aga teised ei tahtnudki nii palju kui mina. Isa oli hommikusöögi ja lõunasöögi vahel tatrapudru ära söönud. Tatrapuder oli hommikusöögiks, aga mina seda ei söönud, sest oli veel Klausi sünnipäeva torti. Klausi sünnipäeval värvis Tõnis suurema osa paberist vesivävidega roheliseks. Värvimata jättis ta need kohad, kuhu mina olin midagi teinud. Aga kui mina olin maalinud päiksele kiired, siis Tõnis tegi kiired rohelisega üle, kuigi ei puutunud päikse keskosa. Pärast seda tahtis ta, et ma madalamale uue päikse teeks. Uuele ma ei hakanud kiiri tegema. Mõlemad päiksed tegin kollase värviga. Kui oleks mõelnud, et madalam päike on loojuv, siis oleks selle saanud teha ka punasega. Kosmoses vist loojuv päike punane ei ole. Või võibolla juba ise Maa atmosfäärist väljas olles näeb loojangut ikkagi läbi atmosfääri. Ükskord vist vaieldi, kas MRP järgi kuulus Eesti Nõukogude Liidu mõjusfääri või huvisfääri. Kes nimetavad pakti Stalini-Hitleri paktiks, peaksid kasutama lühendit SHP. Aga sellist nimetust kasutatakse rohkem võõrkeeltes. Kuigi võõrkeeltest osades tuleks lühend ikkagi sama. Ühes unenäos heideti mulle lühendite kasutamist ette ja ma väitsin, et enam ma seda ei tee. Keemia tundides oli ärkvel olles vaja, et ei oleks tuttav mitte ainult keemiline ühend, vaid ka selle lühend. Seda on ristsõnades ka vaja. Kuigi ristsõnades on küsitud elemente, mitte ühendeid. Aga ma pole neid ammu lahendanud ja ei tea täpselt, mida seal vahepeal küsitud on. Neid ühendeid, milles numbrit ei ole, saaks küsida. Ja saaks küsida ka numbrit sisaldavat, kui kirjutada number sõnaga.

0 vastukaja: