neljapäev, märts 15, 2012

Kõrge kvaliteet

Täna sõitsin trenažööriga kümme kilomeetrit. Rohkem ei ole vist vaja koormust suurendada. Täna kümmet kilomeetrit sõites oli kiirus suurem kui eile kuut kilomeetrit sõites. Koormust võibki suurendada veel kiiruse arvel. Aga minu vanuses vist enam väga palju tugevamaks ei saa minna. Või võibolla mina saan, sest lapsepõlves ma väga kõvasti ei treeninud ja selle jagu võib veel varu olla. Aga muude asjade arvelt ei ole mõtet selles osas ennast ületama hakata. Eile kirjutati ajalehes, et need inimesed, kes ei taha olla mitte milleski parimad, ei loo mingit väärtust. See on kahtlemata vale või vähemalt halvasti sõnastatud. Ma olen nõus, et inimene peab andma endast parima, aga see ei tähenda, et ta peab teistega võistlema. Võistlema peab iseendaga. Ja ei saa kogu elu endaga võrreldes ka kõiges paremaks minna. Ja hästi tuleb teha just kõike, mitte ühes kitsas valdkonnas maailma tippu jõuda. Ajaleht võiks ise ka parem olla. Ta ei pea eesmärgiks seadma maksimaalset trükiarvu, vaid kvaliteedi. Ma ei pea isegi "Sirpi" eriti kvaliteetseks ajaleheks, sest seal avaldatakse sõimu. Kirjanduskriitika on hullem kui koolikiusamine, sest koolis avaldati luuletuse kirjutamise eest tunnustust, aga kriitikud mõnitavad. Või kui nad kedagi kiidavad, siis teist mõnitajat ja elu madaldajat. Kui minu raamatut halvustab joodik, ei ole ta minu jaoks mingi autoriteet, kuigi masendust võib see ikkagi tekitada, et joodikud üldse olemas on. Mõni ütleks võibolla, et nüüd ma mõnitan ise joodikuid sama moodi. Aga kui võrrelda kasvõi sõnavara, siis mina ei kasuta siin ühtegi ebatsensuurset sõna ja joodikuks nimetan ainult neid, kes tõesti on joodikud. Ja mina ei väida, et joomise maha jätmine on võimatu, vaid arvan, et inimesed saavad ennast vähemalt osaliselt parandada. Kuigi pikaajaline alkoholi tarvitamine on organismi juba pöördumatult mürgitanud. Aga ma arvan, et kui inimene ennast selle tagajärjel ka pidevalt halvasti tunneb, saab ta siiski hakata vähemalt väliselt meeldivalt käituma ja teistele sellega rõõmu valmistades võivad ka ise natuke rõõmu tunda.

0 vastukaja: