laupäev, märts 24, 2012

Mõtete peitus

Hakkame mängima mõtete peitust. Mõte tuleb sümbolite abil kirja panna ja teine peab selle täpse tähenduse ära arvama.
Küsin, kas sellest ei piisa, et ma unenägusid kirja panen, seal on ka sümbolid.
Vastatakse, et ei piisa. Ma pean ise kindlalt teadma sümboli tähendust, et ma saaks öelda, kas vastus on õige või vale.
Enne kui ma midagi nõudmiste kohast kirja panna jõuan, antakse esimene mõistatus mulle. Kirja on pandud järgmist:
Kriipsujuku läheb põllule kündma. Ta on liiga kõhn, et ise atra vedada. Seetõttu paneb ta adra ette traktori. Aga see veab nii sügava vao, et kriipsujuku kukub vakku ja ei saa enam välja. Mida see tähendab?
Pakun, et seletus võiks olla see, et me oleme alustanud mängu, mis käib meile üle jõu. Kui me püiame sümboleid ausalt seletada, siis räägime liiga palju välja enda kohta, see käibki üle jõu. Kas vastus on õige?
Mõistatuse esitaja vastab, et ei ole. Ja jääb vait.
Mina ütlen, et ta peab siis seletama, mida ta tegelikult mõtles.
Tema vaidleb vastu, et seda ei näe reeglid ette. Tema pidi ainult ütlema, kas minu seletus on õige või vale. Kui ma oleks õiget seletust pakkunud ja tema oleks seda kinnitanud, siis ma olekski vastuse teada saanud.
Ütlen, et teist varianti ma ei paku.

0 vastukaja: