neljapäev, märts 15, 2012

Niidid põrandal

Vaatasin ühte malepartiid, kus valge tõi kiiremini vigurid mängu ja sai tänu sellele tohutu paremuse, võites kiiresti. Kahtlesin, kas mina oskaks saavutatud paremust realiseerida. Mõtlesin, et kui ma hakkan igas mängus vigureid kiiresti arendama ja ruumilist paremust taotlema, hakkan saavutama väga häid tulemusi. Kui ma sean eesmärgiks ruumilise paremuse, siis peaksin hakkama mängima Caro-Kanni asemel Sitsiiliat, et etturiga kohe pikem käik teha. Tegelikult nii see siiski ei olnud, sest käigu c5 järel läks ettur vahetusse, aga c6 ja d5 järel jäi just ettur tsentrisse püsima. Sitsiiliat mängisid need, kes tahtsid kiiresti saada vaba liini ja ajasid sellega mängu teravaks. Või Caro-Kanni korral avanesid teised liinid. Raske oli aru saada, milles on erinevus.

*
Uus poliitika oli, et ei tahetud enam vaadata töövõime kaotuse protsenti, vaid seda, kui palju töövõimet alles on. See muutis minu elu raskemaks ja pidin hakkama rohkem pingutama. Seisin Kaunase puiestee hoovil muruplatsil. Raido küsis perekonnanime järgi, kas ma ühte poissi mäletan. Vastasin, et ta käis vist B, mitte C-klassis. Kui ta oleks käinud C-klassis, siis ma tema nime ei mäletaks, sest sealt klassist mul ei jäänud kellegi nimi meelde. Ma mäletan ainult, et seal käisid kaksikud, kes kogu aeg äritsesid, ja et nad olid punapead. Raido küsis, kas ma olen kuulnud lugu tema vanaisa ja minu vanaisa kohta. Ma kindlasti tean, et tal oli kaks vanaisa. Vastasin, et ma vist olen kuulnud, aga täpselt ei mäleta. Ma ei tahtnud hakata rääkima, mida ma mäletan, sest see lugu oli seotud mõrvakahtlusega. Pidime minema täna lasteaia õuele laeva peale, et sõita laagrisse. Ootamatult selgus, et laeva väljumiseni on jäänud veel ainult viis minutit. See tähendas, et ei jõudnud enam wc-s käia. Küsisin, kus mu kott jäi. Raido vastas, et vist Tähtvere tänavale. See tähendas, et pidin lisaks laagrisse minema ilma asjadeta. Aga mõtlesin, et sellest pole midagi, saan laagris ilma asjadeta ka hakkama, sest seal antakse puhtad saunalinad. Läksime veel trepikotta. Seal ütlesin lõpuks, et minu vanaisa oli Raido vanaisa sugulane. Ütlesin seda kõige ebasobivamal hetkel ja see pidi selle abil meelde jääma.

*
Mulle teatati, et laulupeo ajal näidati mind kaks korda televiisoris. Lisati, et ei näidatud lihtsalt mind, vaid lisaks paistis sealt ka midagi muud. Mis asi see oli, seda ma ei kuulnud. Kui ma ei kuulnud, siis öeldi tavaliselt midagi halba. Henn istus diivani peal laua taga teiste kõrval ja ütles, et kui jõuludest räägitakse, on see tavaliselt igav. Seepeale hüüdsin: "Henn, peksa!" Läksin laua alla ja lõin talle mõned korrad vastu jalgu. Isa tuli vannitoast ja teatas, et toru on millegagi ummistunud. Ta läks seda puhastama. Korjasin põrandalt riiuli kõrvalt kaks niiti ja ütlesin, mille ma sealt leidsin. Ema ütles, et kui isal on parajasti paha tuju, siis ärgu ma niitidele tähelepanu juhtigu. Vastasin, et sellepärast ma nad üles korjasingi.

0 vastukaja: