kolmapäev, märts 26, 2014

Kaks Itaalia huvilist

Lugesin ingliskeelset ajalooajakirja. Kirjutati, et itaalia ajaloolase artiklis on palju faktivigu, sama kehtib teise itaallase kohta, ei tea, kas nad teevad seda meelega või kogemata. Kirjutasin Itaalia fašismi kohta uurimistööd. Tahtsin selle jaoks läbi lugeda ka artikli eelmise aasta Itaalia ajaloo ülevaatega, et näha, kas Itaalias on praegu samad või teised probleemid kui fašismi ajal. Oudekki astus ruumi sisse ja ütles, et tahab ka Itaalia fašismist kirjutada. Ta ütles, et kõigepealt loeb ta entsüklopeediat, mitte raamatuid. Soovitasin, et ta alustaks Enekesest. Sealt tuleb vaadata kolme märksõna - Itaalia, fašism ja Mussolini. Aga kui ta kiiresti kirjutab, siis ta võtab minu teema ära. Oudekki ütles, et ma võiksin olla peaminister. Vastasin, et nii targaks ma ennast ei pea. Tervis ei ole ka nii hea, mul võib üks lause une ära rikkuda. Oudekki kiitis kui tark Piret on. Siis ta parandas, et Piret ei ole tark, vaid rumal naabrinaine. Piret ütles, et Oudekki peab õppima tegema nalju, mis ei oleks teistele solvavad.

*
Läksin klubisse kiirmaleturniirile. Kõik vastased pidid mängima omavahel kaks mängu järjest. Sain järjest kaotusi. Olin kaotanud juba neljale esimesele vastasele 0:2. Mõtlesin, et pärast turniiri lõppu ütlen, et tegelikult mul on palavik. Aga kodus proovimängude järgi tundus, et võin turniirile tulla. Olin väga unine. Peebo oli stendile riputanud sedeli: "70-aastased - kohtumiseni 100. sünnipäeval!"

0 vastukaja: