reede, detsember 11, 2015

Ajaloolase definitsioon

Mõtlesin tänaval  kõndides, et kui ma käisin ülikoolis, siis nimetasid kõik ajaloo üliõpilased ennast ajaloolasteks. Lõputöö kaitsmise päeval öeldi meile, et täna on see päev, kus meist saavad ajaloolased. Ei öeldud, et saavad ainult osadest. Hiljem olen kohanud kasutust, mille järgi ajaloolane on ainult teadlane. Nii ütleb ka seletussõnaraamat. Võibolla ma kaitsesin siis lõputööd tugevamas grupis, kus olid ainult need, kellest eeldati, et neist teadlased saavad. Peaks järele küsima. Mõtlesin saata sel teemal ühise kirja ajaloo arutelu ja keele listi. Mõtlesin kirjutada, et mina kasutan sõna ajaloolane tähenduses, et on täidetud kaks tingimust - haridus ja olemus. Ajaloolane pole see, kellel ei ole ajaloolase olemust, vaid kes õpib ajalugu üks aasta, kuna ei saa rohkem soovitud erialale sisse. Mõtlesin, et mina olen igal juhul olemuselt ajaloolane, sest mul on hea mälu. Või haridus ei ole nõutav tingimus, piisab ka ainult olemusest, sest ajaloolaseks võib nimetada juba kooliõpilast, kes alles valmistub ülikooli astuma. Juristiks ei nimetata ainult õigusteadlast, vaid iga õigusteadust õppinut, kes ka sel alal ei tööta. Õigusteadlane on vist kitsama tähendusega kui jurist. Koju jõudes mõtlesin vaadata seletussõnaraamatust, kuidas seal on defineeritud juristi. Nägin seletussõnaraamatu vihikute selgadelt lugeda väga halvasti. Algul mõtlesin, et silmad on nõrgemaks jäänud, siis taipasin, et enne võib kardinad eest tõmmata.

0 vastukaja: