pühapäev, september 11, 2016

Valimiskogu

Toimusid presidendivalimised. Valimiskogus kandideerisid Reformierakonnast Kallas ja Kaljurand mõlemad. Kaljuranna pooldajad näitasid televisioonis Kaljuranna tehtud intervjuud Eesti-vaenuliku töötajaga, kellel oli keel ka kole. Kaljurand oli siis ka intervjuusid teinud, kui ta oli olnud saadik Moskvas. Ema oli Kallase poolt, aga mina olin kõige rohkem Kallase vastu. Valimiskogu esimeses voorus jäi Kallasel presidendiks valimisest kolm häält puudu. Võibolla sellepärast, et kandideeris ka Kaljurand. Kui Kallas oleks saanud järgmises voorus Kaljuranna hääled, oleks ta võinud valituks osutuda. Aga valimiskogu saali vahekäikudesse tungisid Jõksi toetavad meeleavaldajad, kes natuke aega skandeerisid ja siis jälle lahkusid. See muutis natuke olukorda. Nüüd võisid valijamehed mõelda, et rahvas on Jõksi poolt ja Kallas võis järgmises voorus saada hoopis vähem hääli. Viimase vooru ülekannet ma ei vaadanud. Viimane voor oli juba toimunud, aga ma ei teadnud tulemust. Kui jälle ülekannet kuulama hakkasin, pidas valimiskogus kõnet presidendikandidaat Tulviste. See tähendas vist, et keegi ei osutunud valituks ja nüüd arutati, mida edasi teha. Tulviste ütles, et paneb ühe asja hääletusele. Teda katkestati, et kõneaeg on täis. Tulviste ütles, et jumal küll.

*
Olime Lossi tänava õppehoone teisel korrusel. Üks õppejõud ütles, et ta näitab meile, kuhu tuleb minna. Ta ütles, et ta läheb esimesele korrusele. Inimesed järgnesid talle. Ütlesin, et esimesel korrusel ma pole kunagi varem käinud. Või olen küll, aga mitte nii kaugel. Mina ja üks tüdruk olime rivi viimased. Küsisin sellelt tüdrukult, kas me pidime üldse esimesele korrusele minema või tahtis õppejõud seal enne õige ruumi kättenäitamist korraks ära käia. Tüdruk ei vastanud. Jõudsime ruumi, mis oli üsna tihedalt asju täis ja kus istus mitu töötajat. Letist sai osta ühte ajakirja.

0 vastukaja: