reede, märts 31, 2017

Kõnelus hinnetest

Olin oma toas ja vaatasin läbi paksu kardina aknast välja. Avastasin, et läbi kardina paistavad jõe vastaskalda objektid suuremad kui lihtsalt läbi klaasi vaadates. Minuga samas toas oli Reeli. Rääkisin talle, et olen saanud kõiki hindeid viiest üheni. Seda ma ei mäleta, kas ma nulli ka olen saanud. Ülikoolis sain ainult viisi, sest ma õppisin ajalugu, aga ajaloos olid mul varem ka kõik viied. Kui ma oleks mõnda teist eriala edasi õppima läinud, siis mul oleks tõenäoliselt kõik kolmed olnud. Mul võibolla jääb magistriõpe lõpetamata, sest õppeaeg hakkab täis saama. Reeli ütles, et teised hakkavad mulle järele jõudma. Vastasin, et ei, ma õpin raamatute käsikirjadega töötades ka palju juurde. Liikusin mööda tänavat kodu poole. Üle suure muruplatsi läksin roomates. Meenutasin, et kui ma olin üliõpilane, käisin vahel vanas koolis Toompere ajalootunnis ja kirjutasin koos õpilastega kontrolltöid. Siis ma sain vahel nelja, selliste kontrolltööde eest, mille eest õpilasena olin saanud viis plussi. Aga ma kirjutasin neid kontrolltöid nooremate tunde külastades ka nende jaoks õppimata, varasemate teadmiste põhjal. Seisin koos Reeliga ühe peomaja välistrepil. Reeli mees tuli Reelit sisse kutsuma. Reeli vastas talle, et suured peavad omavahel rääkima. Reeli mees muutus kurvaks, ütles selge, ja läks majja tagasi. Ütlesin, et ma lähen kohe sisse. Reeli läks ise sisse. Kaks tüdrukut jäi veel trepile seisma. Üks neist astus mulle varba peale. Kui jala alt ära tõmbasin, siis see tüdruk ütles teisele tüdrukule: "Ta saab kõigest aru."

0 vastukaja: