- Mida sa mäletad kooli matemaatikatundidest?
- Üks asi, mis kergesti meelde jääb, on riimid. Ükskord ütles õpetaja riimis lause: "Miinusmärk sulu ees muudab märgi sulu sees." Hinded võivad ka meelde jääda, sest numbreid saab kergesti omavahel võrrelda. Ühel korral ma lahendasin klassis kõige kiiremini protsentülesande ja sain selle eest kolm viit. Teisel korral läks mul halvemini. Mul oli veerandi lõpus keskmine hinne umbes 3,5. Õpetaja viimases tunnis küsis mind, et mul on hinneteseis kahevahel, ja vastasin viiele, aga pärast oli tunnistusel hinne ikkagi kolm, mitte neli. Esimeses klassis nimetasin matemaatikat oma lemmikaineks.
- Mida sa mäletad matemaatikaõpetajatest?
- Esimene matemaatikaõpetaja oli Nõmm. Ta õpetas esimeses klassis ja andis nuputamisülesandeid ja rääkis lindudest. Teises klassis õpetas matemaatikat paralleelklassi juhataja Käsnar. Tema näitas sedelitelt sõnu, mille kohta õpilased pidid definitsioone ütlema. Üks matemaatikaõpetaja oli Laar, kes on andnud ka vene keelt. Teine sama perekonnanimega õpetaja oli laulmisõpetaja. Matemaatikaõpetaja Laar kutsus mind enne eksamit konsultatsiooni, et minul võib eksam keskmisest halvemini minna, aga eksamiteks valmistusin paremini kui tavalisteks tundideks ja tegin selle viiele. Seejärel õpetas matemaatikat Rootslane. Tema rääkis, nagu ma õpiksin isa käest rahvalikke väljendeid ja kirjutaks neid wc seinale, kuigi ma polnud midagi kirjutanud. Hiljem olen näinud, et Rootslane töötas kooli raamatukogus. Põhikooli lõpus andis matemaatikat noorem õpetaja Auksmann. Tema kahtles, kas taskuarvutit kasutavad õpilased üldse taskuarvutit kasutada oskavad ja tegi taskuarvuti kontrolltöö, mis läkski klassil halvasti. Kõigil oli vist taskuarvuti olemas. Keskkoolis andis matemaatikat Holts. Ta oli ühtlasi klassijuhataja. Talle meeldis nalja teha. Ta andis tugevamatele õpilastele raskemad ülesanded. Kolm viimast aastat oli meil reaalkallakuga klass ja hakkasin käima matemaatikaolümpiaadidel.
- Kas matemaatikat on pärast kooli lõppu vaja läinud?
- Vahel ma arvutan protsenti. Kui tõlgin raamatut, siis arvutan, mitu protsenti on juba valmis. Samuti arvutan maleturniiride võiduprotsenti. Malet mängides arvutan, kellel rohkem materjali laual on. Arvutan kaupade hindasid eurodest kroonideks ümber. Ma arvan, et isegi kui matemaatikat enam ei kasutaks, oleks sellega kooliajal tegelemine püsivalt aju arendanud.
esmaspäev, jaanuar 29, 2018
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar