kolmapäev, oktoober 16, 2019

Tähelepanekuid

Lastevorst hakkas mulle võibolla sellepärast maitsema, et olin ise laps. Aga on maitsenud ka hiljem. Meile õpetati koolis, et liha söömine on tingimata vajalik. On ka asju, mida koolis õpetati, aga mis ei tundnud usutavad. See ei tundunud õige, et eestlastel oleks vaja vene keelt õppida. Praegu leian, et kui ma oskan rohkem keeli, saan lugeda rohkem raamatuid ja võrgulehekülgi. Eile lugesin võrgulehekülge Venemaalt Ameerika Ühendriikidesse rännanute kohta. Seal kasutati nii mõisteid ameeriklased, vene ameeriklased kui ka venelased. Toodi välja tabelina Venemaalt Ameerikasse kolimise plussid ja miinused. Ameerikast Venemaale tagasi kolimise plusse ja miinuseid ei nimetatud. Öeldi ka, et üks Venemaalt lahkumise võimalik põhjus oleks rahvuslikul pinnal tagakiusamine. Samas mainiti ka Ameerikas esinevaid rahvuslikul pinnal konflikte. Lehekülg oli vene keeles. Olen vaadanud ka ungari keeles võrgulehekülgi, aga nende lugemine läheb esialgu aeglasemalt. Vaatasin näiteks informatsiooni Budapesti parkide kohta. Näidati pilte, millel olid suured muruplatsid, keskel lillepeenraid, aga puid ainult servadel. Mulle meeldib, kui pargis kasvavad puud. Muruplatse ma nimetaks pigem haljasaladeks kui parkideks. Pildiotsingud võivad küll kokku panna pilte, millel tegelikult omavahelist seost ei olegi. Oma nime järgi pilte otsides olen leidnud fotosid inimestest, keda ma ei tunne. Hulgas on olnud küll ka minu autoportreesid. Google on näidanud minu kohta põhipildina fotot, millel on minu ema ja õde, aga mitte mind. Vähemalt nii on mulle räägitud, et pildil olev laps on minu õde. Ja miks peaks lapse ema eksima?

0 vastukaja: