reede, oktoober 25, 2019

Maja teisenes

Olin varem ühe naisega kirju vahetanud. Mõtlesin, kas ei pea talle jälle kirjutama, kuigi teda paistis kirjade vahetamine vähem huvitavat kui teist naist. Otsustasin, et ei kirjuta, sest ta on abielus. See, et ma olin üldse neile kirjutanud, oli seletatav sellega, et ma kuulsin hallutsinatsioone. Kui hallutsinatsioonid ennustasid mitut erinevat käitumisvarianti ja üks neist läks täide, siis tundus, nagu oleksid kõik hallutsinatsioonid reaalsed hääled ja inimesed oleksid minu kirjadest huvitatud. Seejuures aitas veel kaasa, et ma ajasin neid kahte naist omavahel segi. Üks neist naistest oli nimetanud mind ausaks. Mõtlesin, et kui ta teada saab, et ma olen neile mõlemale kirjutanud, siis ta enam ei nimeta.

*
Põrandal mängis kaks venda ja kolmas istus laua taga. Mängivad vennad kritiseerisid, et laua taga istuv on liiga vaikne. Mõtlesin, et lähen teise tuppa ja ütlen, et põrandal mängivad vennad ei saa aru, et laua taga istuv on neist vanem. Läksin taha tuppa, kus üks inimene seisis püsti ja üks tüdruk magas kapi all. Hakkasin kapist ühte riideeset võtma ja seejuures ütlesin ühe lause. Sellega äratasin tahtmatult tüdruku üles ja ta hakkas kapi alt välja tulema. Üks väike poiss pani ühele tüdrukule pea õlale. Mulle selline vaatepilt ei meeldinud ja tegin kiiresti maamaja ukse lahti, et uksest sisse minna. Mõtlesin, et võibolla peaks poissi keelama, ta on veel liiga noor. Paide köögis algas söögiaeg. Minu taldriku lähedal läks vedelikku laua peale. Tõusin püsti ja küsisin perenaiselt, kas kapi peal olevaid lappe võib vedeliku kuivatamiseks kasutada. Ta vastas, et võib küll. Nägin nüüd, et sealt ei olnud vaja tingimata lappe võtta, sest samasuguseid oli ka laua peal. Mõtlesin, et vedeliku kuivatamine on üldse kasutu, kui varsti ajan laua peale uue. Aga tüdrukute juuresolekul olin korralikum. Seni oli minu koht olnud akna all, aga nüüd istusin üks koht kaugemal, justkui selleks, et tüdrukud saaks minu kõrvale akna alla istuda. Läksin keerasin kraani lahti. See avanes liiga järsult ja juures seisev inimene hakkas vanduma. Ma täpselt ei näinud, kes vannub, aga tundus, et see oli mees, kes polnud kunagi varem mulle nii halvasti öelnud. Mõtlesin, et kui ta peaks lisama, et vesi pritsis igas suunas, siis vastan, et see on vale, sest mina märjaks ei saanud.

0 vastukaja: