reede, jaanuar 24, 2020

Teemalt teemale

Olin köögis. Hakkasin emale rääkima, mis siis juhtub, kui lugeda ajalehest läbi Gorbatšovi kõne. Parandasin, et või neid keegi ei loe, aga kui lugeda läbi Lennart Mere kõne, siis samal päeval raamatut lugeda ei jõuagi. Ütlesin, et olen leidnud kõnest vigu. Olen korduvalt kasutanud väljendit, et tähtis pole võit, vaid osavõtt. Aga viimasel ajal olen üllatusega märganud, et mõned on selle pööranud lauseks, et tähtis on saada halvemaid kohti. Nad tahavad ise maleturniiril esikohta saada. Korduvalt on avaldatud turniirikutseid, kus on öeldud, et tugevaid mängijaid osa võtta ei lubata. Mõtlesin, et saadan Oudekkile iga nädal kirja, mulle meeldib sellest hoolimata kirjutada, et ta ühelegi kirjale ei vasta. Aga võibolla ta kasutab neid kirju poliitika kavandamisel. Viimases kirjas mainisin, et käin ülikooli raamatukogus, võibolla Oudekki läheb nüüd mind sealt otsima. Väljusin ülikooli raamatukogust. Maja, millest ma väljusin, oli psühhiaatriahaigla. Hakkasin kõndima kodu poole. Nägin kõnniteel aknast välja lennanud paberit. Paberilt lugesin välja Sirly nime. Seepeale vaatasin seda tähelepanelikumalt. Leidsin paberilt ka enda nime. Seepeale võtsin paberi kätte. Sellele oli kirjutatud luuletus minu ja Sirly kohta. Haiglas viibimise ajal olin püüdnud varjata, et mul Sirlyga midagi pistmist on, aga kui selline luuletus oli kirjutatud, siis järelikult ei olnud varjamine õnnestunud. Ma ei lugenud paberil olevat käekirja eriti hästi välja. Ma ei saanud aru, kas luuletuse on kirjutanud laps või täiskasvanu. Paremini sain aru ainult luuletuse lõpust. Mõtlesin, et Sirly juures on kõige parem, et tema nimi sarnaneb sõnaga 'sinine'. Mõtlesin, et kui koju jõuan, siis hakkan õppima. Täna oli alles laupäev, aga kui hakata õppima täna, mitte pühapäeval, siis on kindlam, et jõuab esmaspäevaks kõik õpitud. Ühel korral olin külastanud noorema klassi ajalootundi. Olin öelnud, et kirjutan kontrolltöö prooviks kaasa. Õpetaja oli minu töö esimesena läbi vaadanud. Ta oli öelnud, et täna saan nelja. Tavaliselt olin saanud ajaloos viie. Aga õpetaja oli kiitnud, et ma ilma õppimata ka nelja saan. Praegu märkasin, et mul pole portfelli käes. Ma ei teadnud, kas ma olen unustanud selle haiglasse või juba enne seda koju. Mõtlesin, et kuna olen juba poolel koduteel, siis on mõlemas suunas otsima minek võrdselt pikk maa, seetõttu ma praegu haiglasse tagasi otsima ei lähe, vaid otsin kõigepealt kodust.

0 vastukaja: