reede, november 12, 2021

Vestlused ja mõtted

Koolis küsiti, kus õpetaja Kalme on. Üks õpilane vastas, et ta oli täna kooliteel õpetaja Kalmega juttu ajanud. Mõtlesin, et minuga ei aja Kalme kooliteel kunagi juttu. Kõneleja jätkas, et Kalme töötab nüüd autistide koolis ja läks täna selle õppeaasta alguse aktusele. Mõtlesin, et siis ta saab võrrelda, kas mul on autistidega sarnasusi. Öeldi, et Kalme töötab kurttummade koolis. Seal õpivad abielupaarid, kellest osadest on mõlemad kurttummad ja osadest ainult üks. Kui ainult üks on kurttumm, siis elavad abikaasad sisuliselt lahus. Mõtlesin, et kui ma kutsusin esimest korda klassikaaslasi sünnipäevale, siis oli täiesti selge, millised viis klassikaaslast tuleb kutsuda. Ühest neist ei olnud siiski selge, kas teda ka tuleb kutsuda, aga tegelikult oli tema ka minu pinginaaber. Aasta hiljem ei olnud enam selge, keda kutsuda. Kahest inimesest oli veel selge, et nemad, aga ühe neist asemel tuli teine klassivend. Täna sain teada veel ühe klassivenna, keda huvitas zooloogia. Ütlesin, et ma loen ka "Loomade elu", mul on seitsmest köitest neli läbi, väljaarvatud kaks selgrootute köidet ja imetajate oma. Klassivend küsis ühe liigi kohta, kas ma seda määrata ka oskan. Vastasin, et ma ei oska liike määrata, aga mul jäävad lugedes üldpõhimõtted meelde.

0 vastukaja: