kolmapäev, jaanuar 09, 2013

Lasteraamatute autorid

Lugesin intervjuud "Muumitrolli" autoriga. Ta ütles, et talle ei meeldi sellised naised, kes on ainult lihakehad. Aga need naised tahavad, et ta nende kohta ka raamatuid kirjutaks. Autor seletas, kuidas ta "Muumitrolli" kirjutas. Teda oli mõjutanud, et tema ema hoidis igat toiduainet erinevas topsis ja kasvatas neid ise. Raamatus ei olnud kasvatamist mainitud. Olin lugedes imestanud, kust tegelased toiduaineid saavad. Karupoeg Puhhile tekkisid ka meepurgid justkui ise. Lapsena oli mulle tundunud, et tal oli neid väga palju ja need olid väga suured. Aga nüüd tundus mulle tema meepurkide arv täiesti normaalne. Lugesin oma laua taga ühte ajalooraamatut. Kirjutasin lugemise ajal peatükkide kaupa mõtteid üles. Kõigepealt lugesin peatükke algusest lõpu poole. Kui olin jõudnud keskkohta, võtsin ette viimase peatüki ja lugesin neid tagant ettepoole, kuni jõudsin kohani, kus ma olin juba olnud. Läksin suurde tuppa. Ema saatis köögist Klausi mind vaatama. Hüüdsin, et ma ei kannata, kui mind vaadatakse. Henn tahtis kuulata lühilainealalt eestikeelset raadiosaadet, kus pidi loetama lasteraamatut ette. Aga lühilaineala oli täis võõrkeelset saadet. Kuna eestikeelse saate lainepikkuse number oli teada, siis aitasin Hennul saate üles leida. Selleks tuli nuppu väga täpselt keerata. Aga seal hääl lainetas, muutudes vahepeal kuuldamatuks. Seetõttu hakkas Henn nutma. Ütlesin, et häält peaks paremaks ka keerata saama. Henn tahtis hakata lugema ühte lasteraamatute sarja. Mina olin need raamatud õiges järjekorras läbi lugenud, aga ma ei jaksanud Hennule õpetada, mis on õige järjekord. Sarja kuulus kuus raamatut. Henn paistis võtvat neid vales järjekorras. Aga niiviisi oli võimalik ka mingi ettekujutus saada. Lugesin sellest sarjast meeldetuletuseks raamatut "Rohelise päikese maa". Esimeses peatükis lahkusid nukud hiirekäigu kaudu majast. Autor kirjutas, et hiirekäigus nägid nad lähenemas variolendeid. Mõtlesin, et need on juba sellised tegelased nagu "Sõrmuste isandas" ja "Silmarillionis". Need raamatud olid "Rohelise päikese maa" järg. Aga millegipärast oli ühe raamatu kaanel eesti autori nimi ja teistel Tolkien. Minu teada oli kõigil üks ja sama autor.

0 vastukaja: