esmaspäev, jaanuar 14, 2013

Tundmatud nimed

Õpetaja andis klassile kolm kirjanditeemat. Ta ütles, et kõik hakkavad kindlasti kirjutama ühel ja samal teemal, aga nemad tegid alati nii, et kirjutasid valmis kaks kirjandit ja siis vaatasid, kumb neist ära anda. Mõtlesin, et kui igas aines nii põhjalikult õppetööga tegeleda tahta, tuleb ajast puudu. Meie klassi oli tulnud hulk uusi õpilasi. Osad olid võibolla tulnud B-klassist. Ma polnud aasta koolis käinud ja selle aja sees oli uusi õpilasi tulnud. Õpetaja antud kirjanditeemad sisaldasid nimesid, mis mulle midagi ei öelnud. Üks võimalus oli kirjutada nende kohta jutustav kirjand. Aga arvatavasti oli tegemist mõne raamatu tegelastega ja oodati arutlevat kirjandit. Küsisin Sandrilt, mida need nimed tähendavad. Sander ei teadnud, aga minu küsimuse peale hakkas selle vastu huvi tundma. Ta küsis Küllilt. Külli ütles, et üks on ju tuntud Tartu graafik. Arvatavasti oli tegemist endise meie kooli õpetajaga, kes oli nüüd nime muutnud. Öeldi, et täna toimub kehalise kasvatuse tund ühe korporatsiooni majas. Lauri K. ja teised, kellele see maja tuttav oli, pidid ülejäänud kohale viima. Seal pidi vist toimuma kehalise kasvatuse tunni asemel aktus. Praegu tuli söögivahetund. Kui söömise lõpetasin ja püsti tõusin, avastasin, et olin istunud nätsu peal. Nägin väikest poissi, kes taburettidele nätsu pani. Haarasin tal juustest kinni. See oli nüüd seadusega keelatud, aga mina tegin seda, mis õige. Viskasin ta koridorist välja ja sulgesin tema järel ukse. Istusin koridori seina ääres õpetaja kõrval. Õpetaja rääkis meile, et varem oli see ette otsustatud, mis hinde keegi lõpueksamil saab. Osadel õpilastel oli eksam kaheline, aga pandi kolm välja. Teised olid head õpilased, kellele otsustati panna viis, sõltumata sellest, kas neil sel päeval eksam õnnestub. Ja nüüd tuleb üks, kes ütleb, et tähtsad on hinded. Mõtlesin, et selle all mõtleb õpetaja vist mind. Ma olin ülikoolis võibolla tänu vanaisale häid hindeid saanud, aga lõpuks oli ümber mõeldud ja B pandud. Asusin nüüd teele, aga kahes koridoris tuli vastu paraad. Ühes koridoris liikus veel osa inimesi minuga samas suunas, aga otsustasin minna sealt koridorist, kus kõik olid vastutulijad.

0 vastukaja: