kolmapäev, jaanuar 23, 2013

Üle tüki aja nägemine

Üks mees saatis mulle feisbuki kaudu postkasti üleskutse, et mulle saadetaks liitumiskutseid. Aga feisbukist paistis, et ta ei olnud seda sinna riputanud, vaid ainult mulle saatnud, et ma selle ise üles riputaks. Aga minul polnud seda mõtet üles riputada, sest kõik, kes oleks seda näinud, oleks juba minu nimekirjaga liitunud olnud. Iseasi, kui ma oleks riputanud selle feisbuki gruppidesse. Aga sinna polnud ka tingimata vaja riputada, sest praegu mul lugemist jätkus. Nüüd riputas see mees selle üleskutse siiski feisbukki üles. Kohe sain kuus liitumiskutset. Üks oli tuntud poliitikult. Tal oli vist minu postituste sisust vale ettekujutus ja need oleks talle pettumuse valmistanud. Ülejäänud kutsed olid mulle tundmatute nimedega inimestelt. Olin nõus kõik vastu võtma. Aga ma ei jõudnud kätt väga kiiresti liigutada, mistõttu mõni võis juba mõelda, et ma ei võta.

*
Magasin hommikul oma voodis. Ema tuli minu tuppa. Ta ütles, et ma istuks tooli peale ja paneks kirja, mida ma mõtlen. Tegin, nagu ma poleks seda kuulnud ja magasin edasi. Kui Klaus esikus kolistama hakkas, tõusin püsti ja panin ukse vahelt kinni. Seejärel läksin voodisse tagasi. Reeli saatis mulle feisbuki kaudu mõned laused. Vastasin kommentaariga, kus ütlesin, millises "Sirbi" artiklis sel teemal kirjutatud on. Tulid mõned kommentaarid ka teistelt. Reeli kustutas kõik kommentaarid ära, samuti enda sissekande. Minu kommentaari kustutas ta viimasena. Aga liitumiskutset ta mulle ei saatnud. Mina talle ka ei saatnud, sest ühest perekonnast kahele inimesele eraldi ei olnud vaja saata. Mõtlesin, et nüüd hakkan Reelit sageli unes nägema. Ma olin temaga paar korda varem ka mõne sõna rääkinud. Ühel korral olin andnud talle oma ülikooli lõputöö või magistritöö mustandi, et ta saaks selle järgi vaadata, kuidas peab kirjutama. Aga see mustand oli halvasti kirjutatud. Seal ei olnud mulle iseloomulikku huumorit. Mõtlesin, et kui kedagi üle tüki aja näha, siis on suhtumine temasse täpselt samasugune nagu varem. Väljaarvatud siis, kui see inimene on vahepeal muutunud. Aga vanu fotosid nähes on suhtumine sama. Mina küll fotosid ei teinud, sest mulle piisas kujutluspiltidest.

0 vastukaja: