neljapäev, mai 22, 2014

Kardinalide sari

Üks füüsika ühik oli pauk, mis sarnanes ühe teise ühikuga, aga täpset tähendust ma ei teadnud. Hakkasin seda uurima. Sain teada paugu teise tähenduse, et see oli renessanssluule luulerea viimane takt. Olime Paide tagatoas. Räägiti inimestest järele jäävatest paberitest.

*
Vaatasin oma blogist ühte fotot. Hüüdsin, et kuigi see on foto, see liigutas. Raamaturiiulis oli kardinalide sari. Tahtsin sealt ühte raamatut lugeda. Mõtlesin, et võtaks raamatu mõne tähtsa perioodi kardinali kohta, näiteks reformatsiooni. Või võtaks mõne tähtsusetuma perioodi, sest sellistest perioodidest ma tean vähem. Võtsin raamatu Kolmekümneaastase sõja kardinalist, mille ajal ei olnud küll reformatsioon, aga reformatsiooni jätk. Sellest ajast olin varem lugenud juba Prantsuse kardinal Richelieust, aga nüüd võetud raamat oli Itaalia kardinalist. Mõtlesin, et mul ei ole aega seda raamatut märkmeid tehes lugeda, sest teine raamat on pooleli. Ilma märkmeid tegemata ma ka lugeda ei tahtnud. Peaks enne ühe raamatu ära lõpetama ja siis seda lugema. Aga algust võib kohe niisama lugeda.

0 vastukaja: