esmaspäev, juuni 16, 2014

Kreeka matemaatikaülesanne

Üks mees luges mulle raamatu peatüki ette. Varsti pidi ta tulema järgmist peatükki lugema. Mõtlesin, et see on hea, kui osa asju ette loetakse, sest siis saab vahepeal silmi puhata. Tõnu arutles, kas me käisime ühes kohas autoga või bussiga. Pakkusin, et ühe korra sõitsin sinna autoga ja ühe korra bussiga. Ma mäletan, et sõitsin sinna ühe sugulase autoga ja ta parandas tee peal auto ratast. Teiseks ma mäletan, et ühte teise kohta sõites vahetas Vihmand tee peal ratast. Tõnu küsis, millega seda seletada, et emal ja isal on hea mälu ja nad õppisid koolis viitele, aga kuigi mul on ka hea mälu, õppisin ma kolmedele. Vastasin, et Tõnu unustab, et ülikoolis ma kolmesid ei saanud, esimesel kursusel olid mul kõik viied. Huvitav, et Tõnu unustas uuemad andmed, aga vanemaid mäletas. Ütlesin, et kaheteistkümnenda klassi tunnistusel mul ka kolmesid ei olnud. Otsisin keskkooli lõputunnistuse välja. Keskkooli lõputunnistus oli paremini säilinud kui põhikooli oma.

*
Olin koos emaga pangas. Ütlesin, et ma tean, miks üks vana kreeklane mõtles välja matemaatikaülesande rahasummade kohta. Tal endal ei olnud nii palju raha, seetõttu ei saanud ta seda üle lugeda ja pidi arvutama. Ema juhtis tähelepanu, et pangatöötaja ütles meile sina. Ema ütles, et talle meeldib, kui Eesti ühiskonnas öeldakse sina, mitte teie. Mõtlesin, et kui ma koolis käisin, siis ütlesid õpetajad õpilastele teie. Aga õpetajad olid Nõukogude aja inimesed. Tol ajal oli kool Nõukogude repressiivasutus. Seetõttu ei ole võibolla õige kooliteemalisi unenägusid avaldada. Mul on 50 protsenti lapsepõlvemälestustest koolist. Või ma olen öelnud, et kodu on mulle tähtsam kui kool. Seega on kooliga seotud lapsepõlvemälestusi 45 protsenti. Läksin tiivaklassi, kus pidi tulema inglise keele tund. Täna pidi tund tulema teise rühmaga koos. Aga ma ei näinud klassiruumis selle teise, vaid kolmanda rühma õpilasi. Seetõttu läksin uuesti fuajeesse, et vaadata stendilt ruumijaotusplaanist, kus peab tund tulema. Ruumijaotusplaani ma stendilt ei leidnud. Ja kui kaks rühma olid kokku pandud, siis see pealegi ruumijaotusplaanis ei kajastunud.

0 vastukaja: