kolmapäev, juuni 18, 2014

Mälestuste sahtel

Vaatasin, et mul on päeviku vahel veel bussipileteid. Olin arvanud, et need on otsas. Esimesed piletid olid juba augustatud. Hakkasin augustatuid kõrvaldama. Siis jõudsin sellisteni, millel olid küll augud sees, aga auke ümbritses metallrõngas, mis näitas, et need augud ei olnud tekkinud augustamisest, vaid olid algusest peale piletitel olemas olnud. Ütlesin, et kust mina pean aru saama, milline auk millest tuleb. Eurodel oli varem kujutatud arhitektuuriobjekte, aga nüüd olid neil inimeste näod. Üheeurosel oli võõrast rassist inimene, et näidata rahvaste sõprust. Põrandale oli pandud minu vanade asjade sahtel ja vennad vaatasid selle sisu läbi. Klaus luges juttu, mille ma olin temaga kahekesi kirjutanud. Klaus küsis, mitu osa me sellele kirjutame. Vastasin, et seda juttu ma enam edasi ei kirjuta. Teises märkmikus on sellel veel minu kirjutatud osi, mida Klaus pole lugenud. Vennad olid saanud nii vanaks, et ei leidnud enam ühiseid tegevusi, seetõttu lugesid nad vanu pabereid vanade ühiste tegevuste kohta. Endal neil ei olnud selle kohta pabereid alles, aga minul selles sahtlis olid. Varem ma polnud lubanud teistel seda sahtlit avada. Aga nüüd lubasin, sest ema tahtis neid asju ära visata ja mul oli vaja näidata, et kellelgi on neid vaja ka. Vennad leidsid sahtlist kaks mitu aastat vana jäätist. Nad pakkusid neid mulle, aga ma ei söönud, sest ma ei teadnud, kas nii vanad kõlbavad süia. Kuigi sahtlis olid soojakraadid, ei olnud jäätised ära sulanud.

*
Mängisin maleturniiril. Alistusin. Vastane ütles, et ma oleks saanud lipu peale panna. Vastasin, et seda ma ei näinud, ma arvasin, et ettur käib teist pidi. Ütlesin Reile, et ta paneks mulle kaks kaotust, sest pidasin võiduseisust alistumist suuremaks kaotuseks. Ma ei teadnud, kas sellel turniiril peab ühe vastasega mängima üks või kaks partiid. Küsisin järele, mitu vooru turniiril on. Rei vastas, et kuus. See tähendas, et ühe vastasega pidi mängima ühe partii. Vastane ja Rei arvasid mõlemad, et ma oleks saanud lipu peale panna. Aga mina mõtlesin järele ja jõudsin veendumusele, et nii see siiski ei olnud, sest valge ettur seda pidi ei käi. Teiseks oli vastane näidanud, nagu oleks kuningas pidanud oda tulest välja käima, aga tegelikult kuningal tuld ei olnud. Mõtlesin, et partiikommentaare võib avaldada ükskõik kui nõrk mängija, sest kuigi need kommentaarid on valed, näitavad need, kuidas see mängija mõtleb. Ühel mehel oli müts peas, et ta ära tuntaks.

1 vastukaja:

Fotostuudio Tallinnas ütles ...

Väga huvitav :)