teisipäev, jaanuar 10, 2023

Linn Saksamaal

Läksin oma trepikoja trepist alla. Müdistasin jalgadega, et ukse taga väljas seisev mees arvaks, et tulijaid on palju ja hakkaks kartma. Kui ma juba kolmandat korda jalgadega müdistasin, siis mõtlesin, et lõpuks võib mees mõtlema hakata, et miks tulijaid rohkem ei ole. Väljusin majast Kaunase puiesteel. Mees rääkis, et ta tegi ehitustööd ja nüüd käsi kipitab. Ütlesin, et see võib tulla kemikaalidega kokkupuutest. Mees ütles, et ta puutus vist tõesti kokku. Tundus, et tema käe küljest pritsis minu käe peale ka üks tilk kipitamaajajat. Mõtlesin, et unenäod Oudekki kohta on võibolla sellepärast halvad, et ma olen temast kirjutanud ja nüüd tunnen süütunnet. Keerasin ümber hoovinurga. Seal kõndisid üks lühikese seelikuga naine ja muid inimesi. Mõtlesin, et mõtlen küll, et kõnnin, aga teiste inimeste läheduses on raske liigutada. Vaatasin, et võibolla ei saagi läbi hoovi kõndida, sest hoovis on suured loomad. Aga loomad olid parajasti hoovist teises suunas lahkumas.

*
Olime saksa keele tunnis. Õpetaja näitas kaarti. Üks linnanimi meenutas linnanime Linz, aga oli kirjutatud pikemalt. Küsisin õpetajalt, kas selle kaksiklinna tagumise poole nimi on teises keeles Linz. Õpetaja vastas, et see ei ole kaksiklinn, ainult linna üks pool on suur, väiksemal poolel on ainult vanalinn, ülejäänu on hiiglaslik kinoväljak. Otsisin erinevatest teatmeteostest Linzi kohta, aga ei leidnud midagi, siis see oli nähtavasti tõesti väike linn. Või ei leidnud ma sellepärast, et võibolla oli õige kirjapilt Lintz. Ütlesin Sandrile, et ma võõrkeelt lugedes ei vaatagi sõnu järgi, muidu mul läheks mitukümmend korda rohkem aega.

0 vastukaja: