neljapäev, jaanuar 12, 2023

Asenduslugemine

Praegu loen Dante "Paradiisi". Eile joonistasin sel teemal pildi. Pildil on taeva erinevad kihid. Dante käis taevas ja mina käisin lapsena oma maadel. Olen tagantjärele sel teemal ka paar pilti joonistanud. Oma maad tundusid lapsena nii reaalsed, et me ei pidanud neist rääkimist mänguks ega ilukirjanduseks. Vähemalt kaks venda on öelnud, et nad olid oma maal kuningad, mina olin Kuldramaal ainult müüriladuja. Teiste oma maade kohta ma ei mäleta, et ma oleks öelnud, et ma seal mingit tööd teeksin. Praegu ma enda arvates Eestis töötan, aga töötukassa arvates mitte. Minu arvamus ei ole ainult minu oma, vaid minu tegevust nimetatakse lepingus ka tööks. Vähemalt praegu. Ühel päeval kas saab leping täidetud või see aegub. Tõenäoliselt esimest, kui just koroona maha ei tapa. Lõpetan praegu vist maleturniiridel käimise jälle ära, sest Ameerikast on uus suur koroonalaine tulekul. Vahepeal mõtlesin, et lähen järgmine nädal turniirile. Pühapäev mulle helistati ja loetleti, kes mulle väiksema vanusevahega meestest on lubanud kohale minna, lootuses, et ma ka lähen. Ma olen juba ühes rubriigis kirjutanud, miks ma ei läinud. Minu emale väga ei meeldi, kui jutud korduvad, Sorokin pidas kordumise vältimist meelelise kultuuri tunnuseks. Ma loen meelega mõttes sama luuletust palju kordi, juhul kui on hea luuletus. Häid luuletusi on minul, minu isal, Ott Arderil, Juhan Liivil ja vahel ka kellelgi teisel, kelle kõik luuletused ei ole head. Ega kõik minu omad ka ei ole. Arvustaja võib välja tuua, milline luuletus talle ei meeldinud, ise meenutan enamasti paremaid. Kui ma praegu uue luuletuse kirjutaks, ei pruugiks see enam nii hästi välja tulla. Aga kui ma praegu ülikoolis ajalugu õpiks, võibolla ma kirjutaks varasemast paremaid üliõpilastöid. Ülikooli ajal viitsisin ma täpselt viidata, praegu ma olen selles suhtes kärsitumaks muutunud, aga oskan süstemaatilisemalt mõelda. Praegune blogisissekanne kuulub küll mittesüstemaatilise mõtlemise rubriiki, aga küllap siia satub hulka ka mõtteid, mis on tekkinud juba varem süstemaatilise ajal.

0 vastukaja: