pühapäev, jaanuar 29, 2023

Teed Ihastesse

Istusin kirjanduse tunnis. Tuli hakata vihikusse kirjutama. Õpetaja kirjutas tahvlile mõned nimed ja nimetas neid ka suuliselt. Kommenteerisin, et õigem ongi suuliselt nimetada, mitte kirjutada, tahvlile näen ma ainult osaliselt. Otsisin kotist paberit. Mäletasin, et mul on kotis üks tühi kaustik, mille keskelt võiks lehe tõmmata, kuigi iga õpetaja ei pea kaustiku lehekülgede arvu vähenemist õigeks. Leidsin selle kaustiku ja tõmbasin keskelt lehe välja, aga see leht oli natuke katkine. Algul hakkasin sellele kirjutama, aga siis ütlesin, et mõni õpetaja võib katkise paberi eest hinde alla võtta, õpetaja Mitt enam viit ei pannud, kui tekstis oli tehtud üks parandus. Õpetaja Volmer vastas, et Mitiga ta jalutama ei lähe. Üks õpilane küsis, kuidas saab hinde alla võtta, kui viga on ära parandatud ja ühtegi viga ei ole. Tahtsin sama kaustiku keskelt tõmmata uut tervemat lehte, aga ei leidnud enam kotist kaustikut üles. Mõnel teisel kaustikul oli veel mõni puhas lehekülg, aga koos varem kirjutatuga ei tahtnud ma kaustikut õpetaja kätte anda, kui ma ise ei mäletanud, mida ma kirjutanud olen. Ütlesin, et võidakse öelda, et ma ei leia kotist asju üles sellepärast, et seal on liiga palju vanu asju, mille võiks kodus välja võtta. Aga mul ei ole selle jaoks aega, sest ma õpin terve päev inglise keelt, ei saa seda ka õpitud ja keel selgemaks ka ei saa. Minu pinginaaber oli Erik, kes tahtis vaadata fotosid, mis ma oma fotoaparaadiga teinud olin.

*
Oli soovitatud, et kes läheb Ihastesse, see mingu ainult teed mööda. Oli oht, et teede vahelisel alal kõndija vajub laukasse. Ükskord ma olin kõndinud teedevahelisel alal koos Pillega, kui eespool oli üks naine liiga sügavale vajunud, teine naine oli teda välja tõmbama hakanud ja Pille appi kutsunud. Väljatõmbamine oli õnnestunud, aga oleks saanud ka juhtuda, et esimesena vajuma hakanu ja kõik appiminejad vajuvad üleni laukasse. Praegu vaatasin, et jõe kaldal on ka mingi tee, mis tundub ohutum kui Ihaste tee. Olin vist ükskord linnakaardilt näinud, et peale Ihaste tee on võimalik Ihastesse jõuda ka Rannaääre teed mööda.

0 vastukaja: