reede, juuni 23, 2023

Päheõppimisülesanne

Tõnu oli üliõpilasesinduse liige, varem oli sinna kuulunud Oudekki. Küsisin Tõnult üliõpilasesinduse töökorralduse kohta, et kas seal toimuvad hääletused. Ta vastas, et hääletusi ei toimu, vaid näidatakse üksteisele kirjalikke dokumente. Mina arvasin, et võiks ikka hääletada.

*
Algas kirjanduse tund. Tänaseks oli üks luuletus pähe õppida, mul ei olnud see peas. Õpetaja kutsus kõigepealt ühe inimese seda luuletust ja siis järgmise inimese teist asja vastama. Oli karta, et vaheaja järel küsib ta jälle seda luuletust. Mind kutsuti klassi ette ja ei olnud veel teada, mida ma vastama pean. Minuga samal ajal oli klassi ees üks tüdruk, kes luges peast ette luuletuse "Tere Mare, / käsi kare". Ütlesin, et see on Ott Arderi luuletus. Õpetaja kiitis mulle järele, aga ma parandasin, et ma ajasin kaks luuletust omavahel segi, see on minu isa luuletus. Vahepeal tuli vahetund, siis pidi tulema järgmine kirjanduse tund. Mõtlesin, et ma võiksin kasutada vahetundi luuletuse pähe õppimiseks. Esialgu ma seda ei teinud, aga poolel vahetunni pealt läksin õpikuga koridori, et hakata aknalaua peal luuletust pähe õppima. Mõtlesin, et kui õpetaja vastu tuleb ja mind õpikuga näeb, siis ta saab aru, et mul ei ole luuletus peas. Püüdsin seda õppida, aga see ei jäänud hästi meelde. Mõtlesin, et kui mult peaks seda luuletust küsitama, siis ütlen, et võin lugeda mõne teise luuletuse, mul on sadu enda luuletusi peas, aga see meelde ei jää.

0 vastukaja: