reede, august 25, 2006

Tahvlid ütlustega

Nägin unes, et Teaduste Akadeemia raamatukogus olid üleval kivitahvlid ärkamisaja suurkujude ütlustega. Need olid sinna juba ärkamisajal pandud, kui ei olnud veel kellegi teise ütlusi võtta. Hiljem enam teiste omi juurde ei mahtunud. Tänu neile tahvlitele püsisid ärkamisaja tegelased inimestel endiselt paremini meeles kui kaasaegsed. Leidsin juba teise mulle saadetud kirja mustandi, mis Helina oli laokile jätnud. See läks vastuollu sellega, kui ta oli öelnud, et mustandeid ta ei kirjuta. Või oli see siiski lihtsalt uus kiri? Ma ei hakkanud seda kohe uurima, vaid panin taskusse, sest kirja juures oli ka trükitud pikk koomiks, mida ma hoopis lugema hakkasin. Helina oli mulle varem saatnud huvitava enda joonistatud koomiksi. Nüüd nägin, et selles trükitud koomiksis, mis oli inglise keeles ja mõne elukutselise kunstniku tehtud, oli samu lauseid, mis Helina oli kasutanud. Seega tundus, et Helina oli lihtsalt koomiksit tõlkinud. Aga edasi lugedes nägin, et kattusid siiski vaid osad laused. Ja see trükitud koomiks oli raskemini mõistetav kui Helina joonistatu.

Nägin unes, et internetis oli ühes kataloogis järjestikku valikud "otsin voodikaaslast" ja "otsin kirjasõpra". Teise valiku alla ma oleksin ühel päeval peaaegu läinud, aga see jäi ära, sest enne sain Helinalt kirja. Seal oli ka valik "džäss", mille alt ma kuulasin muusikat. Mul oli olnud džässist teistsugune ettekujutus, aga see muusika, mida ma siit kuulsin, sarnanes väga sellele, mis oli tavaline raadios Elmar. See pidi tähendama, et džässi on rohkem liike. Kui Tõnu ütles, et talle džäss meeldib, siis võibolla ta mõtles hoopis seda liiki. Isa tahtis, et ma autokooli läheks. Kui ma ütlesin, et ei lähe, nõudis isa, et ma pean minema. Mõtlesin talle selle peale öelda, et ta ei saa üldse aru, milline inimene ma olen. Rääkisin jalgpallist, et mulle on etteheiteid tehtud, et miks ma ründama ei lähe, aga tegelikult on kaitse tähtsam. Need etteheitjad ei oska ise kaitsta ja kaitses olles püiavad ka rünnata. Mängisime ka praegu jalgpalli. Väravad olid väga pisikesed, nii et need sai üleni blokeerida. Sellest hoolimata läks vahepeal pall sisse. Meenutati, kuidas meie kõrvalhoovis oli toimunud elektriga piinamine. President Bush oli seda veel pealt näinud. Peksin praegu Klausi selle eest, et ta kasutas eesti keeles ingliskeelseid eessõnu. Klaus andis järele ja tõlkis need eesti keelde. Ta küll porises seejuures, et siis läheb tähestiku järjekord teiseks.

0 vastukaja: