pühapäev, juuni 10, 2007

Olulisemat tänastest unenägudest

Üks ajakirjanik pakkus listi saadetud kirjas võimalust osaleda telesaates, nagu ta oli varem juba ühe teise saate puhul teinud. Ajakirjanik oli eurovastane ja nimetas eurovastaseid demokraatideks. Ta ütles kirjas, et hakkab tekkima samasugune vastasseis nagu oli enne rahvahääletust. See pidi tulema sellest, et europooldajad tahavad korraldada eurovastaste vastu viimaste ütluste põhjal näidiskohtuprotsesse. Saates pidi seda teemat arutatama. Ütlesin, et Tooma vastu saaks rakendada kahte paragrahvi selle eest, et ta ütles, et on Euroopa Liitu astumise vastu, sest liitumise järel tuleb Eestisse neegreid. Karistada sai teda nüüd esiteks selle eest, et ta kasutas sõna neeger, ja teiseks selle eest, et ta arvas, et nende Eestisse tulek oleks halb. Aga kui eelmisel korral oli saatesse minna soovijaid olnud, siis sel korral keegi listis soovi ei avaldanud.

Korraga olid lahti minu ja Pille magistritööd. Ütlesin, et minu oma on parem, sest Pille oma on trükitud, aga minu oma kirjatähtedega kirjutatud. Minu töös oli kirjutatud, et kommunistid tahavad tappa kaasaegseid jumalaid. Pille ütles, et ma olen tõlkinud valesti - tegelikult tahavad kommunistid tappa kaasaegseid ärimehi. Mulle hakkas nüüd ka tunduma, et saab tõlkida nii nagu Pille arvas, aga ütlesin, et minu variant on siiski ka kindlasti õige. Töö jagunes peatükkideks. Kõige lühema peatüki pikkus oli ainult paar rida. Selle järjekorranumber oli maha tõmmatud ja kirjutatud asemele uus. Aga mõlema numbriga oli olemas ka pikem peatükk. Ühel lehekülje puhul pahandasin, et miks õpetajad arvasid, et seal suur I liiga lühike on. Rea kõrgusest jäi tegelikult puudu vaid pisut. Selle alla olid õpetajad käskinud mul kirjutada terve rea "õigeid" I-sid. Seda olid nad algul tahtnud nelja rea kõrguselt, aga seejärel taganenud kahe rea kõrgusele. Tegelikult mõeldi võibolla hoopis suurt S-i, sest seda pidasid õpetajad ka liiga madalaks. Ühe lehekülje eest olin saanud hindeks "mitterahuldav". Ema ütles, et käekirja eest ei peaks kellelegi sellist hinnet panema. Mulle tundus siiski, et see polnudki käekirja eest, vaid selle eest, et olin sellel leheküljel kirjutanud naljajuttu. Ütlesin, et see hinne ei ole oluline, sest kogu töö eest kokku sain ikkagi nelja. Leidsin, et tööle annab erilise väärtuse lisaks kirjatähtedega kirjutatusele ka see, et see on varustatud õpetajate jaburate kommentaaridega, mis mulle nalja teevad. Ema hakkas kommentaare juurde kirjutama, aga minu arvates ei tohtinud enam midagi lisada.

0 vastukaja: