pühapäev, veebruar 01, 2015

Range hindamine

Vaatasin Euraasia kaarti. Erinevatel hetkedel võis tajuda end viibivat kaardi erinevates punktides. Praegu olin vahepeal Kamtšatkal ja vahepeal ühes teises kohas. Üks olend sarnanes kalaga, tema silmad paiknesid ebasümmeetriliselt. Ronisime puu otsa. Jäin suhteliselt madalale oksale istuma. Üks tüdruk ronis minust kõrgemale. Üks tugev poiss ütles talle, et ta ronib liiga peenikestele okstele, ja tõi tüdruku alla. Nägime aknast, kuidas üks poiss hüppas vette. Kartsime, et ta tahab ennast uputada, seetõttu jooksime talle järele. Jõudsime talle järele tema metsa all asuvas majas. Seal oli Laari õpikuid, sealhulgas Laari aabits. Laari kohta oli öeldud, et ta kirjutab raamatuid väga kiiresti. Poiss pakkus meile ühte asja. Kui majast lahkusime, sõitis meile vastu suur auto, mis pidi meid peale võtma. Kahtlustasin, et autosse võivad olla peidetud sõjaväelased, kes meid ründavad. Aga mulle öeldi, et sõjaväelasi autos ei ole.

*
Istusin enne tunni algust Klausiga ühes pingis. Klaus tõmbas minu vihiku keskelt lehe välja, et sinna kirjutama hakata. Võtsin lehe tagasi, öeldes, et sinna ma olen teises klassis kirjutanud, selle ma tahan alles hoida. Klaus ei saanud enda vihikute keskelt ka lehti tõmmata, sest õppeaasta oli jõudnud nii kaugele, et kõigist vihikutest oli üle poole täis. Soovitav oleks olnud kanda kaasas lahtiste lehtede vihikut, nagu ma varem teinud olin. Klaus rääkis, et üks tema klassi vilistlane jäi korvpalli mängides auto alla ja sai surma. Küsisin, et nimetatud isikuga juhtus vist juba ühel varasemal korral ka korvpalli mängides õnnetus. Klaus vastas jah. Ütlesin, et siis ta mängis ägedalt. Mäletasin uduselt, et see poiss oli vist olnud ka maletaja. Minu pinginaaber oli Sander. Ajalootunni algul andis õpetaja tagasi kontrolltööd. Olin saanud kolme, mida oli minu kohta vähe. Hakkasin naerma. Vähemalt ei saanud ma kahte. Olin kontrolltöösse kirjutanud ühe matemaatilise valemi, mille kohta ütlesin Sandrile, et seda ei olegi parandatud. Siis nägin, et punane joon on siiski alla tõmmatud, kuigi õpetaja polnud pannud kirja õiget varianti. Ühes kohas olin kirjutanud mungaordu nimetuse teise poole valesti. Õpetaja tuli minu juurde ja küsis, kas ma tunnen ennast väga halvasti. Vastasin, et ei, aga ülikoolis ei hinnata nii rangelt, ülikoolis ei ole ma kunagi kolme saanud. Pidasin peaasjaks, kui see kontrolltöö aastahinnet ei mõjuta. Lootsin, et mind täna ei küsita, sest tänaseks polnud ma üldse õppinud. Kui oleks küsitud, siis oleksin keeldunud vastamast, öeldes, et see on aastahinde alla laskmine. Olin kontrolltöö ajal ühe matemaatilise valemi kirja pannud hetkeolukorra põhjal. Ütlesin Sandrile, et nüüd ma ei saa sellest valemist enam aru. Sander vaatas huviga. Hakkasin köhima, mistõttu istusin laua teisele küljele, aga seal olid õppealajuhataja jalad. Mõtlesin istuda teise laua taha, aga see oli liiga madal. Õppealajuhataja tegi mulle ruumi.

0 vastukaja: