neljapäev, juuli 16, 2015

Kaitsja ning ründajad

Ütlesin, et kõige hullem ei ole, kui Eestisse tuleb teise nahavärviga inimesi, vaid mõni lihtsalt ei oska eesti keelt. Alles nüüd märkasin, et kuulaja on ise ka teise nahavärviga. Ütlesin, et nahavärvi ei tohi küll nimetada, ja hakkasin naerma. Teine kuulaja oli ka välismaalane ja vist mitte päris valge. Nad olid Tõnu tuttavad ja nemad oskasid eesti keelt. Külalised hakkasid ära minema. Üks välismaalane surus mind uksega ühest esikust teise. Vist sellepärast, et tahtis enne lahkumist wc-s käia. Istusin suures toas ja lugesin ajalehte. Tuba oli välismaalasi täis. Üks käkerdas mu ajalehte ja surus mulle küüned kätte. Püüdsin kätt vabaks saada, aga seejuures kostis hääl, nagu kukuks välismaalasel üks sõrm küljest. Silmaga ma küll ei näinud, et tal sõrm puudu oleks. Mõtlesin, et Eestisse ei tule vist mitte lihtsalt välismaalased, vaid invaliidid.

*
Nüüd oli suurem osa Eesti elanikest Euroopa Liidust väljaastumise poolt. Üks mees avaldas minu kaitseks "Sirbis" artikli, et vähemalt Euroopa Liidu küsimustes on mul õigus. Tegelikult ma polnud enam kindel, kas Euroopa Liidust väljaastumine on õige, sest see oleks suurendanud sõjaohtu. Artikli serval oli tsiteeritud kahte varem ilmunud kirjutist, kus mind oli kritiseeritud. Ühes ajakirjas, mida ma ei lugenud, oli kirjutatud: "Miks koostavad kõik sarja raamatud tittkirjanik ja tema isa? Kas ülesannet ei ole tõesti kellelegi teisele anda?" Ülesannet oli antud ka teistele, aga nad polnud tööd lõpuni viinud. Teises kastis olid vaheldumisi rasvane ja mitterasvane kiri. Algul arvasin, et need on vaheldumisi tsitaadid ja kommentaarid, aga lugedes selgus, et ainult tsitaat. Ükskord oli ilmunud "Sirbis" üks kiri, olin sellele vastanud üldpoliitiliselt seisukohalt. Kirja autor polnud üldse aru saanud, et ma teda ei kritiseeri, vaid vastanud: "See on kõige solvavam kiri, mis ma olen saanud. Laev sõidab jõge pidi, luulelaev armastusjõge pidi." Kommentaarid pidid olema mind kaitsvas artiklis, aga seda ma polnud veel lugenud. Mõtlesin, et see on lainete teooriaga kooskõlas, et nüüd on Euroopa Liidu vastased ülekaalus, sest enne sinna astumist oli vahepeal ka astumise vastaseid üle poole. Aga kui väljaastumisele järgneks sõda, siis saaks suure ülekaalu arvamus, et väljaastumine oli viga.

0 vastukaja: