laupäev, juuli 11, 2015

Vastumeelselt kosmosesse

Vaatasin oma vana kirjandit. Olin selle kirjutanud Teet Kalda teadusliku raamatu lastekirjanduse teemal kohta. Hiljem olin lugenud tema romaane, aga sellist raamatut üldse ei mäletanud. Kirjutasin kirjandi feisbukki ümber. Alla märkisin, et kirjandi hindeks olin saanud kolme. Hinne oli alla võetud vist sellepärast, et kirjandi pikkus oli lehekülje asemel pool lehekülge. Hiljem olin sama autori romaanidest kirjutanud sama lühikesed blogisissekanded, kas need oleks siis ka kolmelisteks hinnatud? Endale tundus kirjand hea. Olin seal kasutanud väljendeid nagu "praegune aeg, sa helde aeg!" Olin kirjutanud, et rahvuslik liikumine jõudis kulminatsioonini. Mõtlesin, et on öeldud, et arhiivimaterjalides on rohkem huvitavat kui ajalooraamatutes. Nii on ka minu mälestustega, et kui võrdlen neid vanade vihikutega, siis leian alati üllatavat. Näitasin kodusviibijatele, et olin kirjutanud kirjandi ajakirjaartikli põhjal, sest tol ajal arvasin, et kirjand võib olla refereeriv. Võibolla õpetaja võttis hinde alla refereerimise eest. Isa luges artikli läbi ja ütles, et päris hea. Ütlesin, et nüüd ta kirjandit ennast ei lugenudki. Kirjandis olin sõnastust muutnud. Ja kirjandi olin kirjutanud tegelikult siiski rohkem raamatu kui artikli kohta, need olid erinevatel teemadel. Olin seganud kaks teemat kokku. Või nüüd kirjandit uuesti lugedes nägin, et teemasid oli veel rohkem. Ütlesin kirjandis, et viimasel ajal on Teet Kalda kohta palju artikleid ilmunud. Ühes lauses olin kasutanud kolmekordset riimi.

*
Pidin täna kosmosesse lendama. Hommikul ärgates mõtlesin, et ükskõik, mis kell ma magama lähen, on tagatud, et ma magan kümme tundi. Blogi loenduri pealt nägin wc-st voodisse tagasi minnes, et seoses sellega, et mind on valitud Venemaa kosmonaudiks, on blogi vastu hakanud huvi tundma Venemaa ajalehed. Ütlesin seda ülemusele, kes mind kosmosesse saatis. Ta vastas, et tema lülitab ööseks helinad välja. Ütlesin, et ega ma ka öösel loendurit ei vaata. Ülemus ütles, et õhtusöögi ajal ta nimetab mulle ülesanded, mida ma kosmoses tegema pean. Mõtlesin, et need võivad kosmoses meelest minna, võibolla tuleb siis üle küsida. Pidin lendama kosmosesse naiskosmonaudiga kahekesi. Ta ütles, et tema blogi, kui seda otsitakse, võimendab vastuolusid. Mõtlesin, et kosmoses olen selle naisega nii kaua kahekesi, et pärast vist abiellume. Ma polnud üldse avaldanud soovi kosmosesse minna, mulle oli lihtsalt teatatud, et mind sinna saadetakse, ma olin nõustunud. Enne seda olin avaldanud unenäokirjelduse, kus lendasin kosmosesse. Võibolla mõte mind sinna saata võeti unenäost, et mind lennu ajal õhku lasta. Mõtlesin, et ma hakkan juba lendu tõustes hirmu tundma. Kosmoses mõtlen kogu aeg, et ma ei taha seal üldse olla. Ma olen seda tüüpi inimene, kellele sobib olla kodus. Mul ei ole liigutused täpsed, tõenäoliselt ma ei leiagi üles seda nuppu, millele vajutades Maa peale tagasi pääseb.

0 vastukaja: