pühapäev, juuli 12, 2015

Vaenulik õppejõud

Sain ülikoolis tagasi kontrolltöö. Teised õppejõud olid mind kõrgelt hinnanud, aga see uus õppejõud oli pannud mulle ühe. Mait ütles seda nähes: "Simo!" Seletasin talle, et mul oli igast vastusest osa õige, kokku oli õige 50 protsenti, ma oleks pidanud saama vähemalt kahe. Mõni õppejõud on pannud sellise õigete vastuste protsendiga nelja. Paremini oli mul läinud ajalooeksamitel, aga see kontrolltöö oli reaalaine kohta. Ma olin enne seda teinud õppimises vaheaja ja polnud enam õppimisega harjunud, aga nüüd kavatsesin jälle korralikult õppima hakata. Sellel õppejõul oli jäänud minust millegipärast kohe halb mulje, mistõttu ta suhtus minusse vaenulikult. Seda muljet süvendas tal veel see, et ma pillasin praegu ka asju maha. Õppejõud tõi välja, mis ma olin vastanud kontrolltöö esimesele küsimusele. Oli küsitud minu elektronposti aadressi, aga selle asemel ma olin pannud kirja ekraanil nähtud IP-aadressi, mille esimeses osas oli sõna tele2, vahepealset osa ei näidatud ja viimases osas oli ühe tüdruku nimi, et tavaliselt on aadressi andja selle juures. See võis olla viiruse aadress. Sellise vastuse pärast oligi nähtavasti õppejõul minust kohe halb mulje jäänud. Aga ta praegu vist moonutas kontrolltöö küsimust, minu meelest ei olnud algselt küsitud selgelt elektronposti aadressi, vaid küsimus oli ebaselgelt sõnastatud, nii et sellest võis kahte moodi aru saada. Mulle tuli meelde, et ülikooli hindamisskaala erinevalt kooli omast ei ulatu kahest viieni, vaid nullist viieni. Üks oli juba positiivne hinne, mille pidigi 50 protsendi õigete vastustega saama. Ma ei teadnud, kumba skaalat õppejõud kasutas.

*
Olin mänginud pika maleturniiri igas voorus erinevat avangut ja saanud palju punkte. Olin avanguraamatu läbi töötanud ja kõik avangud olid meelde jäänud. Anto oli ükskord õigesti öelnud, et ma oskan kõike. Meenutasin, et ükskord ütlesin, et ma olen küll malemängu õppinud, aga võimeid ei ole. Aga praeguseks olin läinud tugevaks. Varem olin pidanud ennast nõrgaks peamiselt Sveni sõimu pärast. Nüüd olid viisakad inimesed ebaviisakad klubist välja tõrjunud. Inimesed olid üldse viisakamaks läinud. Tõusin voodist ja läksin kööki. Mõtlesin veel varsti voodisse tagasi minna. Ema tõukas mind. Ütlesin, et ma näen küll, et ta mind tõukab, aga ei tunne seda. See tähendas, et ma veel magasin. Esikus näidati mulle vana fotot ja küsiti, kas ma olen seda näinud. Fotol olid laps ja heinakõrred. Vastasin, et ma olen heinakõrtega pilte näinud küll, aga seda mitte. Minu esimesel õpilaspiletil oli foto, kus ma istusin heinakuhja otsas. Vastati, et siis on see mu koodis sees. Vaatasin, et foto näitaja on sellise soenguga, et ta on ise fotolt pärit. Läksin voodisse tagasi. Sain aru, et ma ikka veel magan.

0 vastukaja: