kolmapäev, märts 15, 2023

Mõtlemispausidega mõttekäik

Rubriigis 'mõttekäik' olen kirjutanud spontaanseid mõtteahelaid, aga siin saab kirjutada ka teisiti, et ma mõtlen variantidega, mida järgmiseks lauseks kirjutada. Minu vanaonu soovitab kasseti peal, et saade tuleb ette valmistada, aga Capablanca maleõpikus arvab, et pika ettevalmistuse asemel saab mängu käigus mõelda. Ma eelistasin vanasti matemaatikaeksameid, sest neil sai alles eksamiruumis mõtlema hakata. Eksamite võrdlus näitab siiski, et kui samas klassis oli mitu eksamit, siis polnud matemaatika tulemused nende hulgas parimad. Ma õppisin küll keskkoolis reaalkallakuga klassis ja meie klassi matemaatikaülesanded olid raskemad kui paralleelklassidel. Tunnistusele eksami raskusastet ei märgitud, vaid kirjutati ainult hinne. Hinded võivad tuju nii rikkuda kui ka parandada, oleneb hindest. Õpetajat võidakse süüdistada ebaõiglases hindamises ja valmistel häälte kokkulugejat võltsimises. Õpilane võib võltsida oma teadmisi mahakirjutamisega suuremaks, aga võidakse soovida ka endale maksimaalsest madalamat hinnet. Kui parema hinde nimel kõvasti pingutatakse, võidakse kaasõpilastele valetada, nagu oleks see saavutatud möödaminnes. Ülikoolis kritiseeriti, kui keegi õppis eksamiks palju päevi, mõni jälle soovitab elukestvat õpet.

0 vastukaja: