neljapäev, veebruar 02, 2006

Väljamõeldud riimid

Mõned inimesed ei poolda riimilist luulet, sest nende jaoks on korduvalt kasutatavad riimid kulunud. Selle vastu aitab, kui kasutada riimsõnadena väljamõeldud sõnu, jättes mõtte teistesse sõnadesse. Esimene võimalus on riimida üks tähendusega ja teine tähendustea sõna. Sellist võimalust kasutas üks minu väike vend ühes oma esimeses luuletuses. Teine võimalus on panna mõlemad riimsõnad ilma tähenduseta, nii et nad järgnevad tähendusega mitteriimuvatele sõnadele. Minu näited on:

1.
Ma läksin üle suure mäe.
Ei vastu tulnud keegi. Bräe!
Teist omanikku polnud tal,
see mägi minu oma. Brall!

2.
Üle mäe ma läksin. Truhh.
See oli tühi. Hukuruhh.
Tal omanikku polnud. Huuk.
Sain endale ta. Kuhhukuuk.

1 vastukaja:

Tiiu ütles ...

Simo, need mõned inimesed tavaliselt ei otsi harmooniat, vaid glamuuri, välist hiilgust vaid. Aga Su uuendus on geniaalne!