laupäev, veebruar 04, 2006

Uus luuleraamat

Leidsin laualt raamatu "Meremõtted" ja ei teadnud algul, kas näen seda esimest korda või olen selle juba läbi lugenud. Selgus, et nägin siiski esimest korda, sest varasemad sama autori raamatud olid hoopis "Mereleminek" ja "Mereretk". Et mul nende sisust midagi konkreetset meelde ei tulnud, siis esitasin endale uue teose kohta selle paremaks meeldejätmiseks enne lugemist mõned küsimused. Küsisin, mis mõtted autoril mere kohta on, kas ta mõtleb näiteks mererahust või hoopis mererahutusest, mis võib tekkida tormi ajal. Vastuseks sain, et "mererahu" on kohe autori esimene sõna ja samas luuletuses ütleb ta, et maru ja vesipüks seda ei häiri. (Raamat nimetab ennast poeemiks, aga mulle tundub ta rohkem luulekoguna, seepärast rääkin selle koostisosadest kui luuletustest.) Küsisin ka, kas raamatus on juttu näkkidest. Neid ma ei märganud, aga juba teises luuletuses on nimetatud vetevaimu. Küsisin veel, kas on nimetatud mere teisel kaldal olevate riikide nimesid. Mõnesid kaugemaid oligi - Nauru, Tuvalu ja Uus-Meremaa, lisaks veel Poseidoni riik, mis tähendab vist küll merd ennast. Mis mulle pähe ei tulnud, oli see, et juttu on ka muust peale mere.

0 vastukaja: