esmaspäev, oktoober 29, 2012

Püha kodu

Lugesin "Postimehest", et üks Läti pere põhjendas Lätist lahkumist sellega, et palgast ei jätkunud isegi autoga tööle sõitmiseks. Mul on ka sissetulek väike, aga autota olen eluaeg väga hästi läbi saanud. Tartus ei ole ühtegi kohta, kuhu ei saaks minna jala või bussiga. Kui oleks selline töökoht, kuhu ei saaks, siis ma kaaluks enne töökohale lähemale kolimist kui välisriiki. Aga parema meelega ma ei koliks üldse. Minu võrguluulekogus on üks tsükkel kodust ja teine pühamust. Tegelikult kodu on ka pühaks peetud ja Enno luuletuses räägiti koduhaldjast. Jaapani kohta oli tõlgitud, et seal olid budismil templid ja šintoismil pühamud. Üks pühamu ehitati iga 20 aasta tagant ümber, mis oli osa nende usust. Võibolla siis mõni kolib ka pidevalt sellepärast, et talle on kodu püha. Et kaua ühes kohas elades harjub liiga ära, aga uude kohta kolides on seal esialgu põnev. Kui ma olen esimest aastat kokku puutunud mõne suure majaga - ülikooli õppehoone või haiglaga - on mul selle arhitektuuri kohta olnud alguses väga huvitavad unenäod, aga hiljem on need unenägudes tavalisemateks majadeks muutunud. Täna käisin suurtest majadest ülikooli raamatukogus. Läksin sinna tavalisemast varasemal kellaajal. Mitte ainult kella keeramise võrra, vaid veel rohkem. Keegi kunagi rääkis, et tema oma kella suveajale ei keera, sest see lõhub. Võibolla oli tal õigus, sest meil jäi kella keeramise päeval äratuskell seisma, kuigi oli üles keeratud. Nüüd see jälle käib. Vennal oli vist samal päeval arvutiga probleem, et see enam ei käivitunud. Ta kruvis selle juba koost lahti, aga kui kokku kruvis, siis käivitus uuesti nagu äratuskellgi ilma remondita. Kirjandusmuuseumis ei ole remont ikka veel läbi. Algul lubati arhiivraamatukogu avada augustis, siis septembris, siis pidi see kinni olema oktoobri lõpuni, nüüd mulle öeldi, et kinniolekut on veel paar nädalat pikendatud. Õnneks on paljud vanad raamatud, mida vaja läks, kodus või teistes raamatukogudes olemas. See on ka üks põhjus, miks ma ei taha väiksemasse korterisse kolida, et seal ei saa nii palju raamatuid hoida.

0 vastukaja: