kolmapäev, november 27, 2013

Võistlused ja eksamid

Sai läbi kiirmaleturniir. Eesti reitingutabelis viimasel kohal olijal hakkas reiting tõusma. Reitingunumber keris ennast järjest suuremaks ja tõusis sadu punkte. Minule ütles Kolk, et ma sain jälle hea tulemuse. Vahepeal polnud ma saanud. Mõtlesin, kas tema lause tähendas, et ma sain üle poole punktidest. Aga olin saanud vist täpselt pooled.

*
Üks mees ütles, et ta on koer. Vist selleks, et temaga jalutama mindaks. Koera perenaine ütles, et koera ainuke viga on, et ta on kasvatamatu. Istusin koolimajas. Mul lähenesid teistkordse keskkooli lõpueksamid. Neid tuli teha viis tükki. Üks neist oli kirjand. Seetõttu vaatasin tähelepanelikult, mis parandusi eesti keele õpetaja minu töösse on teinud. Jõudsin järeldusele, et ta tahab, et ma vähem asesõnu kasutaks. Ja kahes kohas ta tahtis, et loomapildid asendataks loomaliigi nimega. Mina nende piltide järgi liiki öelda ei osanud, aga õpetaja oskas. Võibolla ta siiski kõiki liike määrata ei osanud, vaid oli sageli esinevad selgeks õppinud. Ütlesin, et esimest korda põhikooli ja keskkooli lõpukirjandit kirjutades tegin seda vaimustusega ja sain viie, aga nüüd on kõik minu jaoks juba kordus, mul pole enam midagi öelda. Ma ei saa aru, miks on vaja kaks korda keskkoolis käia. Tegelikult seaduse järgi ei olnud keskkool juba esimene kord kohustuslik. Ütlen õpetajale, et ma ei lähe eksamitele. Mõtlesin, et tegelikult on mul praegu kirjandit kirjutama hakates palju rohkem öelda kui eelmistel kordadel. Olime ühes maamajas. Tulviste rääkis ühe mehega. Sosistasin emale, et Tulviste teietab isegi põõsast. Tahtsin ajalooeksamiks õppima hakata. Aga kui Tulviste püsti tõusis, siis ma ei tahtnud, et ta õppimispabereid näeks. Mõtlesin, et mul ei ole mõtet õppida, kui Tulviste teeb seda nii palju minust paremini. Seetõttu panin paberid kõrvale. Mõned olid ajalooeksamiks valmistumiseks raamatu läbi lugenud, aga sellest ei olnud kasu, kui aastaarve pähe ei õppinud. Lahkusime majast. Isa rääkis, et A. Must on pärast valimisi kõigist ülesannetest ilma jäänud. Ta on varem ka valimisi kaotanud, aga siis on tal pärast seda ülesandeid olnud. Ütlesin, et võibolla Must tegeleb nüüd poliitika asemel ajalooga. Isa ütles, et Must on kuupinimene. Kuupinimesed olid sellised, kelle iga tahk tegeles erineva asjaga. Trummal vastas, et nii on väga paljude võimekate inimestega. Mõtlesin, kas võimekaid inimesi on väga palju. Minu klassi kõige paremaid õpilasi nad vist veel võimekate hulka ei lugenud, sest need ei teinud midagi avalikkuse ees. Ma olin ülikoolis Musta juuresolekul eksamiks õppinud, aga Must oleks palju paremini õppida osanud. Möödusime kaubamajast. Isa rääkis, et kui ta on koos Uku Masinguga mööda tänavat kõndinud, siis Masing on enda kohta rääkima hakanud, et ta on kõigis asjades süüdi. Läksime üle tee ja hakkasime lähenema Emajõele. Mul oli kaheks ajalooeksamiks õpitud, see oli lihtne, aga matemaatika lõpueksamiks ei olnud ma üldse veel õppima hakanud. Mõtlesin, et neil on palju kergem õppida, kellel on õpetaja, kes ütleb, kas ülesande vastus on õige või vale. Kavatsesin hakata matemaatikaõpikust algusest peale ülesandeid lahendama. Loodetavasti olid õpiku tagumises otsas ülesannete vastused toodud.

0 vastukaja: