laupäev, september 07, 2019

24 aastat "Tõe ja õiguse" lugemisest

Kirjuta 10 mälestust või mõtet romaani "Tõde ja õigus" kohta.

1. Lugesin läbi kõik "Tõe ja õiguse" viis köidet.
2. Lugesin kõiki 12. klassis, kui kaks esimest ja viimane köide olid kohustuslikud.
3. 12. klassis hakkasin üldse õppeülesannetesse hoolsamalt suhtuma.
4. Kõige rohkem meeldis mulle lugemise ajal kolmas köide 1905. aasta revolutsioonist, aga hiljem sain teada, et seda trükiti Nõukogude ajal lühendatult.
5. 1905. aasta revolutsiooni teema oli huvitav ilmselt nii sellepärast, et olin ise üle elanud Laulva revolutsiooni, kui ka sellepärast, et valmistusin astuma samal õppeaastal ülikooli ajaloo osakonda.
6. Maaelu teemalised romaanid võisid öelda selle võrra vähem, et ma pole talupoeg olnud, ja abielu teemaline selle võrra, et ma pole abielus olnud.
7. Teine köide oli koolielu teemaline, aga see oli teistsuguse aja koolist kui ma ise olin näinud ja mulle meeldis olla kodus rohkem kui koolis.
8. Mul pole naabrite hulgas nii pikaajalisi vaenlasi olnud kui "Tõe ja õiguse" esimese köite peategelasel.
9. Kui raamatus ja laulusõnades on naaber see, kellega tülitsetakse, siis koolis on pinginaaber tavaliselt see, kellega saadakse paremini läbi kui keskmise klassikaaslasega.
10. Võibolla vanemates klassides huvitasid õpilasi teisest soost klassikaaslased rohkem, aga pinginaaber oli enamasti ikkagi samast soost.

0 vastukaja: