kolmapäev, september 04, 2019

Õppetöö maht keskkoolis

Sain kätte keskkooli lõputunnistuse. Olin arvanud, et viimases klassis ma enam kolmesid ei saa, aga nüüd nägin, et tunnistusel on siiski kolm kolme. Need olid viimase veerandi hinded, aastahinnet need vist ei rikkunud. Üks kolm oli kirjatehnika eest, mida oli sarnaselt algkoolile uuesti hinnatud. Mõnda ainet oli hinnatud teistsuguses süsteemis ja mulle ei öelnud sellised hinded midagi. Panin tunnistuse päeviku vahele. Ott küsis, kas ma tean, kus mu tunnistus on. Püüdsin seda üles otsida, aga enam ei leidnud. Päeviku vahel oli igasuguseid pabereid, aga ükski neist polnud tunnistus.

*
Keskkoolis pidi rohkem õppima kui varem. Täna anti pähe õppida mitukümmend luuletust korraga. Kavatsesin koju jõudes õppimisega pihta hakata. Aga Kristeri arvates oli pähe õppimine halb õppimismeetod ja ta ütles, et tema ei õpi ühtegi luuletust, ükskõik mis hinne selle eest tuleb. Ütlesin, et nii palju luuletusi anti korraga õppida sellepärast, et täna on palju puudujaid. Luuletused olid kanamunad ja kui kõik oleksid koolis olnud, oleks igaühele jätkunud ainult üks luuletus. Õpetaja kommenteeris, et hakkan aru saama. Enne oleks õpetaja nagu ikkagi öelnud, et igaüks peab pähe õppima kõik luuletused.

0 vastukaja: