reede, juuli 23, 2021

Partiidekogu ja turniirid

Vaatasin ühte maleraamatut. Selles oli avaldatud ühe endise aja maletaja partiisid. Eessõnas öeldi, et ta on natuke hullumeelne. Ühte partiid vaadates märkasin, et vastane ei löö minu nuppu naaberväljalt, vaid laua teisest otsast. See ei olnud reeglite järgi lubatud. Aga see mängija mängis teiste reeglite järgi. Laua keskel oli kanal, mida mööda ta lubas endale liikuda laua teise otsa. Olid isegi kahte pidi ristuvad kanalid. Olin mõnikümmend partiid sügavalt mõeldes läbi vaadanud, enne kui ma seda märkasin. See mängija oli mänginud üsna tugevate vastastega ja need pidid siis tema reeglitega nõus olema. Ühe partii juurde anti kommentaar, et muudetud reeglite järgi oleks teine käik veel parem. Vaatasin, et selle mängija reegleid ei ole seletatud eessõnas, vaid lühikeses eessõnale järgnevas osas ühe partiikatkendiga, mille ma olin enne vahele jätnud. Teine reegel oli, et vangerdada ka ei tohtinud. Seda ma olin enne ka mõelnud, et erinevates mängudes jäetakse järjest vangerdamata. Randviir oli raadiosimultaanides arvuti kasutamisega võitlemiseks hakanud mängima ka uut moodi reeglitega, aga kolmandat moodi. See oli selle raamatuga ühine, et vangerdada ei tohtinud. Rääkisin Svenile, et kui vangerdamine on keelatud, siis peaks mustal eelis olema. Sven oli nõus. Mina hakkasin kahtlema, et võibolla on valgel eelis. Näitasin, et kui vangerdada ei tohi, siis viib valge kuninga varjule käikudega Ke1-f2-g1. Sain sellel turniiril hea koha. Kohe pidi minema järgmisse ruumi järgmisele turniirile, aga nüüd ma olin väsinud. Sisenesin koridori, kus see ruum asus. Üks tuttav mees vaatas mind rõõmsa näoga, sest teadis, mis koha ma olin saanud. Turniiri mängijad pidid jagunema mitme ruumi vahel. Hakkasin ühes ruumis lauanumbreid kohale panema. Alustasin kõige väiksemates numbritest. Järgmises reas tahtsin kasutada suuruselt järgmisi numbreid, aga seal olid juba nendest suuremad numbrid paika pandud. Mõtlesin, et räägin sellest kohtunikuga. Paar poissi panid oma laual juba kella käima, kuigi veel ei tohtinud. Mõtlesin, et nüüd käin söömisruumis söömas. J. Lomp parajasti tuli söömast.

0 vastukaja: