reede, juuli 21, 2023

Aadu Must

Kirjutasin öösel ajaloo arutelu listi:

"Postimehe" võrguväljaanne teatas arhiivinduse õppejõu ja poliitiku Aadu Musta surmast. Olen varem juba kirjutanud kuskil mälestusi arhiivinduse õppimisest ülikoolis, täna panen Aadu Musta teemal kirja kümme lauset:

1. Aadu Musta tütar Kadri oli minu kursusekaaslane ja üks esimesest viiest, kes sai hea õppeedukuse eest stipendiumi.
2. Kadri Must sai uue perekonnanime minu teise kursusekaaslase Priit Simsoni järgi.
3. Aadu Musta abikaasa Ülle kirjutas 1990. aastatel koos minuga listis ee.euro.
4. Aadu Must kuulus Rojalistlikusse Parteisse, mille tähtsaim liige Kalle Kulbok kirjutas samuti listis ee.euro ja kutsus ka mind sinna.
5. Olen Aadu Musta näinud oma vanaisa Herbert Ligi mälestuspäevadel.
6. Viimasel korral uues arhiivihoones küsisin Mustalt, kas ajaloost on parem kirjutada mälu järgi nagu eksamitel või näpuga rida ajades, millele Must vastas, et nii ja naa.
7. Mäletan, et Aadu Mustale suulist arhiivinduse arvestust tehes läks mul sõrm veriseks.
8. Üks semester varem olin kirjutanud talle juba kirjaliku essee, mida ta kommenteeris, et ma kirjutan sümpaatselt, aga arhiivindusalast ainest on vähe.
9. Must pidas meie kursuse bakalaureuseõppe lõpuaktusel kõnet.
10. Olen käinud ülikooli raamatukogus Aadu Musta Siberi teemalise raamatu esitlusel ja raamatu ka hiljem läbi lugenud.

0 vastukaja: