laupäev, juuli 29, 2023

Viimase hetke parandused

Läksime reisile Venemaale. Ma polnud kindel, kas mul on tagasisõiduks piisavalt raha kaasas. Lootsin teiste abile, aga teised võisid must eralduda.

*
Lähenes minu magistritöö kaitsmine. Mul oli tööd kaks eksemplari. Ema hakkas veel viimasel hetkel ühele eksemplarile keeletoimetamist tegema. Ta sai tööga väga kiiresti valmis, minul oli samasugune töö palju päevi võtnud. Ema tegi töösse väga palju parandusi. Ta tegi muuhulgas märkuse, et ühes lõigus on liiga palju kordi sõna 'ja'. Mul ei olnud enam aega parandustega eksemplari puhta eksemplari vastu vahetada. Paranduste arvu nägemine võis töö hinnet halvemas suunas mõjutada. Võibolla ka paremas suunas, kui sai öelda, et need parandused on enda jaoks ja näidata, et on viimase hetkeni tööd tehtud. Kaitsmise alguseni oli veel ainult veerand tundi, ma võisin hiljaks jääda. Lootsin, et kui ma jooksen, siis võibolla ei jää. Hilinemine võis ka hinnet alla võtta või võis komisjon üldse lahkuda, arvates, et ma ei tea kaitsmise aega. Nad polnud mulle kaitsmise aega teatanud, olin selle ise välja uurinud, see oli viimane võimalus. Läksin veel meie numbrituppa asju võtma. Üks poiss esitas mulle ühe küsimuse, aga kiirustamise tõttu vastasin sellele nii, et vastamiseks seisma ei jäänud.

0 vastukaja: