Töötlesin edasi komöödiat, mille algvariandiks oli unenäokirjeldus ja mille vahevariandi kirjutas tehisintellekt Copilot ette antud suuniste järgi:
MALEKIRJANDUSE SIHTGRUPP
Täna jutustatav lugu käib ühe heatahtliku entusiastliku
täiskasvanu kohta, kes otsustas maleklassist raamatu laenata. Kodus arutles ta,
et täiskasvanutele mõeldud maletrenn on nüüd tasuline, nii et raha maksmata ei
tohi tegelikult selle raamatuid kasutada. Samuti jõudis ta arusaamale, et
teistel võib sama raamatut vaja minna. Eriti lastel, sest noorus on laulusõnade
järgi ju külvikuu.
Niisiis, ta otsustas raamatu tagasi viia pärast ühe sellesse
tema silmade jaoks lisaks natuke liiga peenes kirjas trükitud partii kiiret
läbivaatamist. Raamatut sulgedes heitis ta veel pilgu kaanele. Sellel oli
kujutatud kahte oranži malenuppu. Mees läks teise tuppa neid oma naisele
näitama ja ütles: “Arvasin algul, et need on kuningas ja lipp, aga reeglite
järgi peab kuningas olema teistest nuppudest kõrgem, siis need on vist eri
komplektide kuningad.” Naine kratsis kukalt, kohendas juukseid ja prille ning
vastas: “Võibolla on ühe komplekti kuningas ja teise komplekti lipp?” – “ Selle
peale ma ei tulnudki,” vastas mees ennast rumalamana tundma hakates, “aga
ikkagi, kumb on kumb?” Naine jäi mõtlema. Mees tundis, et tal pole aega vastust
ära oodata ja lahkus koos selle raamatuga kodust.
Ta viis raamatu otsejoones maleklassi tagasi ja ütles seal ust avades: "Kui kedagi
huvitab, siis võib tema siit ühte partiid pikemalt analüüsida kui mina seda
tegin." Samal ajal, üks noor maletaja, kes oli raamatust huvitatud, märkas
raamatu vahele järjehoidjana ununenud partiiprotokolle ja tegi niiviisi
kokkuvõtte mehe mitme järjestikuse mängu tulemustest. Aga naljakas osa oli see,
et üks mängudest oli enda vastu mängitud. Lastele polnud veel õpetatud, et
maleseise saab ka üksi analüüsida. Nad olid mänginud küll erinevaid mänge ja
neil oli põhimõtteliselt ükskõik, mitmekesi mängida, aga malet olid nad
harjunud mängima kahekesi, niivõrd kui selles vanuses üldse mingid harjumused
välja kujunenud olid.
Ja loomulikult, kui mehe mäng enda vastu ilmsiks tuli, küsis
üks lastest: "Kui sa iseendaga mängisid ja võitsid, siis kes tegelikult
kaotas?" Naer ja segadus täitis klassiruumi, kui täiskasvanu selgitas,
kuidas malemängus ei ole alati oluline, kellega mängid, vaid kuidas mängid. Ta
ütles, et vahel võib kõige geniaalsem partii olla selline, mida on näinud
ainult üks inimene.
Kui naer vaibus, võttis sõna üks vanemate klasside õpilane.
Ta rääkis teisele omasugusele, aga nii, et kõik kuulsid: “Capablanca raamatus
on öeldud, et kaotusest õpib rohkem kui võidust. Siis peaks kõige targem olema
see, kes kunagi ei võida.” Üks noorem poiss segas vahele: “Kui endaga mängida, siis
ei saa ainult kaotada!”
Mehele meenus, et ta ei või siin raha maksmata nii pikalt
viibida. Ta asus koduteele. Talle meenus, et kodus jäi naine ühe probleemi üle
mõtlema. Aga koju jõudes selgus, et naine on poodi läinud ja selle kohta lauale
kirja jätnud. Kirja alla oli ta joonistanud tavatul kombel mingi kujundi. Mees
mõtles, et see on vist malenupp, aga ei saa aru, mis nupp see on. Ta tundis
ennast jälle rumalana, aga samas oli tal siiski hea meel, et vähemalt naine on
tark.
0 vastukaja:
Postita kommentaar